Gå til innhold

hvordan følest det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan føles en alvorlig svangerskapsdepresjon?allså psykose. hvordan blir følelsene over barnet osv. vil finne ut om eg har det..

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om jeg får til å hjelpe deg skikkelig, men kan prøve å forklare hvordan jeg selv hadde det..

I perioder angra jeg på at jeg ikke hadde tatt abort da jeg fant ut at jeg var gravid.. Hata faktisk ungen min og ønsket h*n død, men gjorde aldri noe galt!!

Var mye deprimert, tok lett til tårene, sov mye, hadde så og si ingen sex med samboeren. Hadde tanker om hvordan jeg skulle "slippe unna". Gikk og tenkte på hvordan jeg kunne ta livet mitt og hvordan jeg skulle formulere ett eventuelt brev til de etterlatte.

Men samtidig midt oppi dette hadde jeg ingen problemer med å ta vare på ungen, h*n fikk all den maten h*n trengte, nye bleier når det trengtes etc..

Turte faktisk aldri å ta kontakt med noen for å få hjelp, men nå har jeg faktisk endelig kommet i kontakt med psykolog som jeg skal begynne å gå til.. (Har nå bare en "mild" depresjon, men mange av de samme symptomene)

Psykologen kunne fortelle at en ubehandlet depresjon vanligvis går over etter ca 9 mnd, men om den hadde blitt behandlet kunne den gått over etter ca 3 mnd!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...