Gå til innhold

Hvorfor må man vente med å prøve på nytt?

Lillespire ღdesemberbabyღ

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde en MA og utskrapning i forrige uke, og fikk beskjed av en gynekolog å vente to menstruasjoner før jeg prøver på nytt, mens hos den andre fikk jeg beskjed om at det ikke gjorde noe dersom jeg skulle bli gravid med en gang.

Bare lurer på hvorfor noen sier man må vente? Og i så fall hvor lenge?

Vil jo bare bli gravid igjen så fort som mulig :-D

Fortsetter under...

Fordi man kan ha rester igjen som er fint å "skylle" ut med en mens eller to. Dessuten skal slimhinnen vokse seg sterk igjen. Man skal også bli mentalt klar for det.

De sier at det er ingen statistikk som viser at det går galt om man blir fort gravid igjen men de anbefaler nå det... En mens fra eller til spiller jo ingen rolle om sjansen er større for at det går bra...

Har hørt om folk som har blitt gravid med rester og de har fått SA

Jeg hadde en MA i desember, og det var samme lege som oppdaget det ved ultralyden som foretok utskrapningen dagen etter. Vi hadde en lang prat både etter utskrapningen og da jeg måtte inn til en ekstra kontroll pga infeksjon et par uker senere.

Hun var veldig klar på at jeg burde vente tre måneder (to menstruasjoner) før jeg eventuelt prøvde igjen. Det ville øke sjansene for at det ville gå bra neste gang, rett og slett fordi livmora da ville være sterk og klar for en ny graviditet.

Jeg vil gjøre alt som står i min makt for at det skal gå bra en eventuell neste gang, så jeg velger å høre på legen. Jeg vet med sikkerhet at jeg ville klandret meg selv hvis jeg hadde blitt kjapt gravid igjen, og så mistet.

Jeg har fra flere hold blitt rådet å vente en mens og jeg velger å høre på dem (lege + gyn). Jeg tror de som anbefaler å vente lenger også tenker ut i fra det at en skal komme seg mentalt, det er en sak opp til hver enkelt synes jeg.

Jeg prøver igjen etter en mens, kjenner flere som har gjort det og som har fått friske barn. Vi har ingen garantier uansett en mens eller flere om at alt går som det skal neste gang, dette er rett og slett utenfor vår kontroll.

Uansett lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...