Gjest Skrevet 2. februar 2009 #1 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg er helt avhengig av å bruke Zofran som er ganske dyrt for å komme meg gjennom dette svangerskapet. Er nå 22u. Når man bruker medisiner for ca 3000kr/mnd merkes det godt på økonomien, men jeg føler jeg har ikke noe valg, for det er det eneste som virker litt for meg. Har faktisk begynt å gå opp igjen noen kg nå! Om jeg ikke tar Zofran noen dager er det rett tilbake til 24/7 med oppkast. Og når jeg tar dem spyr jeg bare om morgenen eller om jeg stresser. Jeg mener man får dekket deler av utgiftene til reseptbelagte medisiner på hvit resept hos NAV. Det er en egenandel (tror den er litt under 2000kr) og så får man refundert intil 90% av dokumenterte utgifter. Husk å få spesifisert kvittering med navn og sånn fra apoteket. Før nyttår fikk ihvertfall jeg brev om dette fra NAV etter å ha sendt inn kopi av kvitteringer. Har ikke fått inn pengene på kontp enda de er ganske treg med det, men det sto hvertfall i brevet at jeg fikk dekket det som ståt over. Bare et tips til dere andre så dere ikke lar være å bruke dyre medisiner om de faktisk hjelper dere bare grunnet økonomien. Har fått avdragsfrihet på huslånet i vinter grunnet disse utgiftene, og synes det er verdt det uansett om jeg ikke ahdde fått noe igjenn heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139570873-zofran-er-det-eneste-som-hjelper-meg-men-det-er-s%C3%A5-dyrt-hva-f%C3%A5r-man-hos-nav/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
amaliel Skrevet 3. februar 2009 #2 Del Skrevet 3. februar 2009 zofran var helt fantastisk for meg også. 30 kr pr pille av etterligningsvarianten å ca 60kr for orginalen. sykt dyrt. vet det er legen som kan sende søknaden for deg ang få dekket store deler av beløpet. desverre hjalp disse bare i noen uker for meg. fikk deretter phenergan som hjalp 50% av oppkast. man blir jo helt desperat etter hjelp. føler med deg virkelig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139570873-zofran-er-det-eneste-som-hjelper-meg-men-det-er-s%C3%A5-dyrt-hva-f%C3%A5r-man-hos-nav/#findComment-139572413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå