Gå til innhold

Mister mye "ferie" pga permisjon - lærer

Snuppy

Anbefalte innlegg

Har begynt å se litt fremover til permisjonen min som begynner i begynnelsen av august. Det som er litt kjipt er jo at jeg faktisk mister to uker av ferien min som lærer, når permisjonen starter på det tidspunktet. Det kommer jo av at ferien vår i august er avspassering vi tid vi har opparbeidet oss i løpet av skoleåret. Syns det er dårlig gjort at vi ikke kan få igjen disse avspasseringsdagene mot slutten av permisjonstiden.

Vi jobber jo ganske hardt hele skoleåret, og kan jo ikke selv velge når vi vil ta ut avspasseringen.

Fortsetter under...

Har du hørt med din leder, evt med fagforeningen din om hva som er rett? Du burde vel ha krav på noe. Eventuellt om dette må taes ut på forhånd? Er desverre ikke sånn inne i skolesaker, selv om jeg sitter som vara hovedtillitsvalgt for førskoleleærerne.

Det blir litt feil å tenke sånn! Husk at når du kommer tilbake etter permisjon, så får du avspasering som vanlig neste sommer selv om du har vært i permisjon nesten hele skoleåret og ikke opparbeidet deg denne avspaseringen.

Jeg jobber på lønn/personalkontor i kommune og får ofte dette spørsmålet når lærere skal ut i permisjon. Det vi svarer er at avspasering før sommerferien gjelder skoleåret som har vært, i juli er det ferie og de 2 ukene etter ferien til skolen begynner igjen gjelder avspasering for halvåret som kommer. Og når du kommer tilbake på jobb får du avspasering som om du hadde vært på jobb hele skoleåret. Det går opp i opp.

Mulig litt krøkkete forklart det her, men du skjønner kanskje hva jeg mener alikevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...