Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #1 Del Skrevet 2. februar 2009 Fant ut at jeg er gravid for en uke siden. Måten jeg oppdaget det på, var at jeg kjente noen "merkelige" bevegelser inne i magen.Jeg tok da en test, som viste positivt. Fikk time hos lege dagen etter. Legen kunne fortelle meg at jeg er ca 8 uker på vei. Jeg har hatt mensen hele tiden og følt meg i fin form, noe som sikkert er grunnen til at jeg ikke har merket det før. Jeg tror ikke på legen ang. at jeg bare er 8 uker på vei, siden jeg kjenner bevegelser der inne. Har bestillt time til abort. Grunnen til dette er ikke at det er et uplanlagt svangerskap, men at jeg har hatt flere store undersøkelser med bl.a røntgen og CT, samt gått på en del medisiner som er skadelig for foster. Legen mente også det var en betydelig risiko for fosterskader og økt kreftrisiko om jeg velger å beholde barnet. Legen fortalte også at det er ikke alltid man greier å påvise slike skader ved u.l. Jeg ønsker ikke å bære frem et barn som svært sannsynlig har store skader. (Jeg ønsker ikke å starte en etisk debatt om retten til liv, da jeg har et nært familiemedlem som er utviklingshemmet. Det er ikke snakk om at ikke et eventuel barn ikke vil bli elsket eller tatt vare på, men jeg kjenner til smerten, håpløsheten og alle krevende stunder som kommer for både foreldre, barnet selv og søsken) I den forbindelse lurer jeg på om det er noen her som kjenner til mulighetene for å ta abort i utlandet om det skal vise seg at jeg er over 12-ukers grensen og det ikke blir påvist skader på fosteret. Håper noen kan svare meg på dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139570647-abort-i-utlandet/
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #2 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei HI! Jeg kan ikke svare på spørsmålet ang utlandet, men hvis legen din undersøkte deg med UL og kom frem til at fosteret var ca 8 uker, så er det vel usannsynlig at det plutselig skal bli bedømt som over 12 uker på neste undersøkelse (hvis du skal ha en undersøkelse til)? Det kommer til å ordne seg dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139570647-abort-i-utlandet/#findComment-139571185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå