Gå til innhold

Hva kjøpe i USA? Medisiner, matvarer og andre 'morsomme ting' ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som vi ikke har i norge? En kompis kjøper alltid Clear eyes, dråper som fjerner røde dagen-derpå-øyne, og gode forkjølelse medisiner! Og Oralgel som visstnok skal være fantastisk på gommene til de små når tennene kommer.

Andre tips? :-)

Skrevet

Jeg anbefaler Wrinkle spray. Du sprayer på bomullsklær, så forsvinner rynker rett foran øynene dine.

Det er også rimelig med sånne papirgreier som du slenger inni tørketrommelen, sånn at klærne lukter godt.

Good`n plenty lakris har blitt en stor suksess å ta med hjem til familien i Norge, og sånne små poser med cool aid som du lager saft av er populært hos noen.Du kan også lage lemonade av disse. Det finnes også sånne som du har oppi vannflasker, og er for en person. De er kjempegode.

Kommer ikke på noe mer i farten...men alt dette finnes på Wal-Mart.

;o)

Skrevet

Enig ang. de papirgreiene til tørketrommel, vi fikk de på hotellet og de lukta kjempegodt.

Ellers hadde vi med: en haug med sko (sikkert 15 par...), treningsklær (merkevarer...), DC-klær og sko, Hanes undertøy og sokker, bakemiks og frosting, masse Disneyting (vi var i Orlando, Florida), godteri...

Reis med minst mulig i kofferten, ta gjerne med to. Det går på vekt, du kan ha to kofferter, men de kan ikke veie over 25 kg (mener jeg det var, litt usikker nå...) pr stk. Det blir frykteli dyrt med overvekt og de er nøye!

Skrevet

Jeg vil anbefale på det sterkeste Ziplock bags. Det er plastikposer (for matpakker osv) som man har en slags "glidelås" på toppen av posen. Helt fantastiske og vi har med oss maaaaaaaaaange hver gang vi er i USA.

Ellers er treningsklaer og joggesko billige der borte.

Hvis du har sterke menssmerter kan du kjope Advil pms (eller noe sånt). Det som er bra med medisiner i USA er at det har lov til å blande medisiner slik at man bare tar 1 pille i stedet for mange.

Skal du til New York anbefaler jeg Century 21 i Financial district for klaer, sko og vesker.

Skrevet

Har de ikke ziplock poser i Norge??

De luktegreiene for tørketromler anbefaler jeg forresten også for skuffer med fks undertøy, og barneklær. Evt klær man skal legge bort ei stund, som sommerklær over vinteren, eller babyklær man legger bort. Da lukter det godt av dem når man finner det igjen.

Likedan kan man klippe opp papiret i småbiter, og støvsuge det opp. Da lukter det godt når man støvsuger (fant jeg opp selv;o)

Skrevet

Hehe, vi pleide aa kjoepe Poptarts :) eple og kanel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...