Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 år nå. Vi har bodd sammen mer eller mindre hver helg, han jobber i skiftarbeid mens jeg studerer. I det siste har vi begynt å tenke på barn, vi føler oss begge ganske klare, men er usikre fordi vi ikke har vært sammen så lenge. Det jeg lurte på er når bestemte dere andre dere for å få barn? Synes dere 1 år er for lite? Jeg er 23 og han 27 så vi har virkelig ikke noe hastverk, men vi føler oss klare fordi. Videre har han god økonomi og er godt etablert, mens jeg som sagt studerer. Hva tror dere? Er det overilt å få barn nå?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Heisann! Jeg kjenner mennesker som har vært sammen kortere enn ett år, og det har gått kjempe fint for dem når de fikk baby. Jeg tror ikke det kommer ann på hvor mange år enn har vært sammen, så lenge man elsker hverandre og begge er klare for å få barn :-) Det er ingen som vet om man kommer til å være sammen livet ut uansett om man har vært sammen 10 år eller 1 år! Det mange tenker på er om man har fått gjort de tingene man vil sammen, før barna kommer. For eksempel det å reise. Uansett så må dere ha masse lykke til! =)
M ♥ ♂-2010 Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Det har ingenting å si. Det er helt og holdent opp til deg og din kjære! Eneste forhåndsregelen jeg ville tatt er om du faktisk elsker han så høyt at du vil være sammen med han resten av livet. Om det skjer vet man jo aldri, men at man går inn i det med et ønske om det og er veldig klare for å få familie sammen, så er det ingenting som stanser dere!! Hvis dere føler at det går fint økonomisk, så bare sett igang:-) Blås i om dere har vært sammen i 1 år eller 20, dere er de eneste som kan vite om dere er klare eller ei