Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset hater vi å bade. Det er gråt og panikk hver gang og han tviholder i håndkleet som henger ved siden av for kjære livet.

Jeg vet ikke helt hva vi kan gjøre anderledes enn hva vi allerede gjør, men det jeg EGENTLIG lurer på er:

Hva bader deres søte små i?

Her er vi bannlyst med kun dusj, så vi bruker en balje fra Ikea som vi har stående på kommoden. Det er lite populært og jeg tror grunnen er at han føler det er klaustrofobisk. Ergo, er dette min nyeste unnskyldning for å flytte til en leilighet med bad. Og peis. Så kan han tørke foran peisen. Alt veldig idyllisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bader lillemann i balje fra Ikea. Tipper den likner din ;-) Heldigvis liker han å bade. Så godt at han spenner og plasker sånn at vi må kjøpe større balje.... Den som hadde stort bad med badekar, ja..... Lykke til med leilighetskjøp! ;-)

Skrevet

hehe, eller kanskje helst til en villa m et aldri så lite swimmingpool i hagen og en stor kamin i biblioteket..;) D hadde vært no d.

Selv bader vi gullet i en badebalje, for vi har jo heller ikke badekar aaargh, og d er stor suksess d egentlig... (begynt å bli en god del søling m vann over hele gulvet nå da, for hun plasker jo så fælt, men men..:) Ellers har jeg jo hørt mye bra om sånne Tommy Tub`er, men d er vel kanskje helst for litt mindre babyer når jeg tenker meg om, så nei, dessverre har nok ikke noen gode råd å komme m..Eller forresten, bruker dere en sånn babystol oppi balja..? Det gjør vi, og d liker hun veldig godt, for da kan hun liksom bade "på egenhånd", uten at vi holder henne..

Skrevet

jeg dysjer sammen me lillegutten min på 6 uker :) har en krakk i dysjen så jeg sitter på og har han på fanget,han elsker det!! :)

Skrevet

Vi har også kun dusj, så her har vi brukt baljer som er byttet ut i takt med centimetrene. Nå er hun 7 mndr. og "alt" er for smått...og ikke spes. populært med bading lengre :o( Kjøpte gummimatte på Ikea som ligger på dusjgulvet, så nå er det forsiktig dusjing som er godkjent av frøkna, prøver kun og unngå ansiktet så er det ok. Noen gummileker som underholdning gjør susen. Men må jo innrømme at et badekar og peis hadde vært og foretrekke :o)

Skrevet

Hvordan får dere plass til dere og babyen i dusjen? Eller kanskje det er jeg som må gå ned i vekt...

Jeg har faktisk ikke tenkt tanken at dusjen kan være verdt å prøve, men kanskje vi skal tørre det en dag...

Lykkeli´, krakk? hva slags krakk. Hvor har du kjøpt den?

Enda en ("ubrukelig") ting vi kan dra inn i huset.

Skrevet

Det er en sånn baby-badestol, som baby kan ligge/ sitte i uten støtte fra oss..Anbefales! Men kjøpte min brukt via finn, så vet dessverre ikke hvor man kan få kjøpt d...Muligens babyshop el lignende..?

Skrevet

Vi bruker badekarret. Tapper noen cm i bunnen og lar henne plaske der "alene". Dvs jeg er jo der hele tiden, men holder henne ikke. Stor koser seg der :) Brukte balje tidligere, men det like hun ikke... Har badet sammen med henne tidliger, men fikk tips her inne om å bruke badekarret med lite vann i. Det var en stoooor suksess :)

Skrevet

Vi hadde samme problemet en periode da han ikke likte å bli lagt bakover i badekaret, ca 7 mnd gammel, før han satt støtt selv. Da tok jeg han med i dusjen - ikke alltid kjempepopulært det heller, men vi fikk tatt den viktigste vasken. Nå som han sitter støtt selv, er det kjempegøy å sitte i baljen igjen. Ikke verdens største badebalje, men satser på at han får plass oppi der en del måneder til :-)

Mye er heldigvis faser som går over! Men frustrerende når det står på likevel. Lykke til!

Skrevet

Har ikke prøvt tummytub?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...