Gå til innhold

Lei all kritikk for navnevalget.

Anbefalte innlegg

Er så lei meg når jeg stadig får høre av alle rundt meg hvor tåpelig det er å kalle barnet det samme som barnefaren.Hvorfor det da?absolutt ingen har kommet med noe positivt i den forbindelse.Blir skikkelig såret når folk slenger ut hvor dumt det er. Noen her inne som kan støtte meg.Jeg vurderer nå å finne et annet navn pga av alles synspunkter.Men syns det er vrient,vi klarer ikke å finne andre guttenavn.Uff sååååå frustrert.6.uker til termin.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139569881-lei-all-kritikk-for-navnevalget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er DERE som skal velge navn, og ikkje alle andre....ikkje høyr på alle andre....EG kunne kalla opp alle mine ungar eg,men faren er ikkje heilt med på den....!!

Om dere vil kalle opp ungen etter faren,så gjer dere det...

Eg har ei vennine som nett har fått ein gutt,og han skal heite Jens etter bestefaren.....Ikkje så vanleg no,men har ein lyst å kalle opp,så gjere ein det...

Lykke til med navnevalget...Hugs!!!Det er dere som skal vere fornøgde,ikkje alle andre=)

Tror ikke jeg har lest innlegget du refererer til, Yvonne, men skjønner ikke hvorfor det skulle være så galt å kalle opp barnet etter barnefaren. Det var jo veldig vanlig å gjøre dette i hele Norge tidligere, og det er fremdeles vanlig noen steder (kommer nok på moten igjen om noen år også). Det viktigste er vel at du og barnefaren er fornøyde med navnet, synes ikke du skal finne et annet navn pga det noen sier her inne, tror ikke det gjenspeiler verden "der ute". Er jo mange som blir kritisert for navnevalga sine her, kan være fordi navnet er for poppis, for vanlig, for kjedelig, for mye brukt, for rart, for sjeldent, for feminint, for søtt, for maskulint eller for hardt. Ikke ta det til deg og ikke la et navneforum bestemme navnet på barnet deres.

Det er dere som velger navnet, andre får bare finne seg i det.

(Blir navnet helt identisk med farens navn?

Jeg har selv identisk navn som en annen, på samme bosted. Det ble mye rot med posten de 18 årene vi delte samme postadresse. Ikke spesielt hyggelig når karakterutskrifter/vitnemål, legebrev, gaver og annet personlig ble åpnet og lest av feil person....)

Annonse

Dere kan jo ikke ombestemme dere bare fordi dere får kritikk. Det er jo vanlig i mange land. I Norge var det mer vanlig med annenhver t.d Lars og Ola ble brukt omhverandre fra bestefar til barnabar osv. Jeg har ikke spesielt sansen for det med jr, men mer fordi at det raskt blir navnerot og fordi jeg har venner som ikke liker at de har samme navn som far.

Hvorfor i all verden er det teit? Det er jo tvert i mot veldig koselig :-) Eneste jeg kan se at kan være en ulempe er jo at det er uraktisk i det daglige - når du roper på mannen din roper du også på sønnen din og omvendt, kan bli litt forvirrende... Blir vel fort til at mannen din bli Jon, og sønnen din Junior.

• 2 uker senere...

Synes det er litt teit å kalle ungen sin det samme som barnefaren. Litt dårlig fantasi? Sverre Jr, Ole jr osv er bare helt mongo.

Kjenner en liten gutt som heter Nicholas Christian. Faren heter Christian. Dette synes jeg går helt fint ;-)

jeg har selv mellomnavnet til min mor. syntes det er greit.

sambo og jeg har snakket litt om å bruke hans navn om det blir gutt(får vite kjønn på tirsdag) men vi får se hva vi gjør

men uansett det er DERES barn og DERES valg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...