Gå til innhold

Når sluttet dere med nattamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Når sluttet dere med nattamming?

2. Sluttet babyen å våkne av seg selv eller måtte det avvenning til?

3. Hvor mange måltider med fast føde hadde babyen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.6mnd

2. Avvenning, 2 netter med gråt i ca en halv time,

3. 3 måltider

Skrevet

Vi sluttet med nattamming når mini var 7 mnd. Brukte vel 3 dager med et par timer sutring. Men så ble mini syk og våknet en del om natten pga tett nese osv...

Ennå så våkner han ofte om natten og jeg må gi smokk så sovner han igjen. innimellom så ligger han i opptil 2 timer og skravler og holder på der inne (ikke så ofte gudselov) Nå er han 8 mnd.

Legger seg klokka 19.00, sover til ca 06.00 får pupp da og sover til mellom 7 og 9!

Mini hadde da 4 måltider med fast føde på dagtid når vi kuttet nattmaten.

Skrevet

1. Da babyen var ca 7 mnd

2. Sluttet av seg selv

3. Et måltid med fast føde

Skrevet

Dvs han får ennå mat når jeg går å legger meg. Vi sluttet med mat om natta da han våknet først i 5-6 tida og slet med å sovne etterpå.

1. 5mnd

2. Vi avvente, ingen netter med gråt, men han våknet og fikk sutte på en finger i 4 dager før han sov igjennom til åtte. Litt ustabil de neste 3 ukene, våknet av og til, andre netter sov han igjennom.

3. Ingen

Skrevet

1. 6,5 mnd

2. Sluttet av seg selv

3. 3 måltider, + fruktmos som mellommåltid.

Skrevet

1. Rett før 10 mndr.

2. Sluttet ikke å våkne av seg selv, men lot seg plutselig trøste av pappaen om natta. Etter 1 uke med oppvåkninger, men uten amming, sov hun gjennom:-)

3. 3 måltider med fast føde.

Skrevet

Jenta mi sluttet med nattamming selv hun:P

Sov over når hun var rundt 2 måneder,og siden har hun bare sovet...

Når hun hadde falsk krupp,våknet hun noen ganger om natten pga puste/hosteanfall,og da fikk hun puppen etterpå,for å roe henne ned og kose litt med henne..

Skrevet

11 måneder og nattammer fortsatt ;-) Har ikke planer om å slutte før han slutter selv... Det begynner å gå lengre og lengre tid mellom hver amming/våkning, så tror ikke det skal være noe problem.

Skrevet

Har ikke sluttet med nattamming, hun er snart 11 mnd.

Vil vise seg om hun slutter selv etterhvert, tar det som det kommer. Ennå synes jeg det er bare greit å amme, ammer liggende så vi sovner fort igjen begge to.

Hun får 4 faste måltider om dagen.

Skrevet

husker ikke når mine sluttet, men de bgynte å sove hele natten selv. jeg sluttet å amme nr 1 da hun var 7mnd, og før det hadde hun sovet natten igjennom en stund. Så vil tru de var rundt 6 mnd begge to- nr 2 var 9,5 mnd da jeg sluttet å amme. Aldri gitt flaske på natta med noen av de (de tok ikke flaske heller sånn sett hehe)

Minstemann er 5,5 mnd, og han ammes 1 gang om natta enda. Jeg får se hvordan vi gjør det der, håper han slutter av seg selv som sine søstre :) Og bare begynner å sove natten igjennom uten noe natteavvenning :)

Skrevet

1) 13.5 mnd.

2) Avvenning (passe desperat da)

3) Spiste kjempemasse på dagtid, alltid vært matvrak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...