Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til oss!?

Før praktiserte vi at det ikke var TV før kl. 18 for vår 3,5 åring. Tiden mellom henting i barnehage og middag var stressende og lite hyggelig. Ungen var sliten og ville ikke leke alene, og den ene slitne forelderen prøvde å lage middag med en sutrende unge. Den andre forelderen kom hjem fra jobb når middagen var planlagt ferdig.

Så prøvde vi TVtitting etter barnehagen en dag vi var ekstra slitne. Det gikk supert. Vi innførte dette før jul fast, uten da å se TV etter middag. Det gikk fint. I Jula og etter jul har det sklidd ut, for han har oppdaget at det er mye gøy å se på TV etter middag også. Vi synes det er mye med 1,5 t med TV for en 3,5 åring.

Hvordan løser dere hverdagen, og har dere noen råd til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke det problemet, men dette er noen forslag som jeg har - hva med lydcd? Så kan han pusle med ting og høre en historie. Hva med å gjøre klart middag dagen før (det som kan gjøres - f.eks. lage spagettisaus, og så er det bare å koke spagettien når du kommer hjem.) Eller å lage mat sammen - det er populært hos oss. Er han sulten gir jeg han restene fra barnehagematpakke eller en liten skive eller noe frukt/grønnsaker.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har dessverre ingen gode råd for her ser 3,5 åringen for mye på tv tror jeg. Når vi kommer hjem fra jobb og barnehage er både voksne og barn slitne så mens vi lager middag så ser ungene på tv. Etter middag blir det mer tv men det er vel heller mest at tv'n står på mens ungene leker. Jeg føler at de ser for mye på tv men jeg ser at de ikke klarer å holde oppmerksomheten lenge nok og begynner å leke med andre ting etter å ha fått sett litt på tv. Hos oss går det i perioder, en stund bryr de seg ikke om tv'n i det hele tatt og andre ganger så kunnet de sett på tv hele dagen om de fikk lov. Kanskje gutten din fort ville mistet intressen om han fikk tilgang til tv også etter middagen eller at det hadde gått over av seg selv etter en stund?

Skrevet

Sorry Makka Pakka, jeg klarer ikke å dy meg. Er det ungene eller du som egentlig ser på TV (Drømmehagen) Du ble ikke sint på meg nå håper jeg. (sent på natta-humor)

Her seg vi også altfor mye på TV. Men det er deilig å roe ned med TV etter barnehagen. I helgene er det heldigvis ikke så ille

Skrevet

Hehe, neida ble ikke sint på deg :)

Jo det skinner vel igjennom at jeg liker å se på tv jeg også. Også Drømmehagen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...