Gå til innhold

Hvor mye grøt er en porsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår spiser kun ferdiglaget grøt, og det er 200ml ferdig grøt i pakkene....Er dette en porsjon?

Idag gav vi henne ca 1/2 pakke siden vi kun har gitt henne grøt i en uke....

men er usikker på hvor mye det er...vist dere skjønner....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste babyer er veldig forskjellige i forhold til mengden de spiser. Dersom man ser på pakningene til de grøt typene man blander selv så er det for lite med den posjonen der til min gutt. Jeg mener nå at de må få spise seg mette, og det er jo forskjell på hvor mye de spiser. akkurat som oss andre, noen spiser 1,2,3,4 skiver til frokost etc. Alt er jo normalt. Jeg har brukt den ferdigpakken jeg også, men synes den var litt for bløt i konsistensen. Mengden var OK, bare en liten tanke i underkant av hva jeg pleier å gi min sønn når han spiser grøt, han er 6,5 mnd, snart 7 mnd.

Skrevet

Ja du har jo rett i det.

Jenta vår er 8 mnd og nettopp begynt å like grøt, og etter x-antall varianter av grøter, falt denne i smak.

Men da lager eg hele imorgen og så ser vi om det holder. Hun sitter og hopper i stolen og hadde sikkert spist mer enn det vi gav idag, men er redd for å gi for mye siden hun ikke har spist fast føde dagelig mer enn ca 1 uke....(har prøvd i ca 2 mnd før hun gav etter)

Skrevet

♥plumeria♥, hva slags type grøt bruker du??? skattelita mi nekter å spise grøt, ho er 6mnd og er mme barn. hs anbefalte at vi skulle gi grøt til ho, når snuppa var 3,5mnd og vi har prøvd siden da...uten å lykkes...

så lurte på hva dere gir?

Skrevet

min sønn får også mme. prøv havregrøt som du blander ut med fruktmos. Hs anbefalte ikke å blande det da han kanskje ville bli vant til det søte, men jeg sluttet med fruktmosen når han kom godt i gang med grøten. Et lite tips iallefall:)

Skrevet

har prøvd det,men vi har veldig bestemt lita frøken :) før elska ho fruktmos, men etter jeg prøvde å ha det samtidlig med grøt,så slutta ho å spise fruktmos å :S

Skrevet

Vi bruker Nestlè Havre og eple grøt. Den blir veldig tynn når den varmes, men jenta vår elsker den!

Det er ferdig pakker med 200ml i.

Håper hun liker den=)

Lykke til!

Skrevet

Takk,det skal vi prøve i morgen :))

håpe håpe...

Skrevet

Gutten min på 8 mnd spiser ca 1,8 til 2 dl grøt til hvert måltid + pupp først!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...