bønni Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Hei, jeg har en liten gutt på litt over tre mndr. Fordi han har gått for lite opp i vekt har helsesøster anbefalt å gi litt mme-tillegg. Jeg ga nan i en ukes tid, det gikk fint. Men plutselig begynte han å kaste opp av det- jeg har byttet til hipp for å se hvordan det gikk, men han ble like dårlig da. Han har fått små mengder av gangen, 10-20 ml. Jeg mistenker at han reagerer allergisk på den, ettersom han goså ble rødflammet rundt munnen. Da jeg ammet ham etterpå nå, så gulpet han opp masse av morsmelken også. Jeg får vel bare fortsette å amme og foreløpig kutte ut tillegget - og kanskje finne noe tillegg som ikke er basert på kumelk om en stund. På denne måten legger han jo ikke på seg .-( Blir så lei meg når jeg putter i ham ting han tydeligvis ikke har godt av.... Noen som har noen lignende erfaringer?
Lillemille*** Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har en gutt som jeg tror ikke tåler Nan. Han blir ikke rød rundt munnen, men han får en hissig rød flekk på kinnet som ikke går vekk før jeg har kuttet ut Nan noen dager. Hipp har jeg ikke forsøkt, men Collett fungerer litt for oss (blir ikke fullt så rød). Når han ble fire mnd byttet jeg over til geitemelkserstatningen fra Holle (helsekosten), og da forsvant all rødheten. Gulper mindre også.
Hvalrosskreppa Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Et lite tips er å få en time hos barnelege og høre om legen kan teste gutten din for allergier. Vi hadde en liten gutt som gulpa endel og ble rødflammet og tørr over det hele omtrent. Så fikk vi allergitest hos barnelege og det var utslag på melkeallergi. Dette går jo over, men kjekt å vite. Fikk epikrise hos legen, leverte inn på NAV og fikk vedtak på å få spotekerstatningen på blå resept. Det tok lang tid. Det tok laaaang tid å venne han til den ekle erstatningen også. Jeg har ikke ammet siden han var 2 måneder og er 9 i dag. Men i dag gulper han ikke og er så godt som fin igjen i huden. Dette ble jo litt annerledes enn det du har beskrevet her da, får bare unnskylde meg:P Men det høres litt ut som oss, vi prøvde med et par erstatninger og etter en stund ble det gulping og æsj og uff.
mor til gutt06+jente08 Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Den første gutten vår reagerte slik som du beskriver her, og helsesødter anbefalte oss å prøve Nutramigen som fåes kjøpt på apotek, den er ikke basert på kumelk. Han kastet riktignok ikke denne opp igjen de få gangene han drakk den, for han likte den ikke, her var det kun pupp som gjalt.Denne var faktisk den eneste av mme han ikke kastet opp igjen. Men smaken er som baken, og det kan jo være verdt et forsøk:-)
bønni Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2009 Takk for respons! Jeg fikk ikke vært her mer i går, måtte passe på lillesnusken... Nå har jeg kjøpt profylac og skal prøve det som tillegg, helsestasjonen anbefalte det, og hvis det ikke var vellykket ville de at jeg skulle teste nutramigen. Jeg sitter her og kjenner jeg er helt nervøs for å være alene med ham, og føler meg så lusen som ikke klarer å fore ham opp på min egen mat. Usj, vet det er helt unødvendig å reagere sånn, men jeg er kjempelei meg og skjør. Vet jeg ikke har noe å klage på, er vel kanskje bare litt sliten om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå