Gå til innhold

Har dere fast leggetid på babyen enda?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms med prinsesse

Disse kveldene synes jeg fort er litt slitsomme. Jeg aner nemlig ikke når jeg får lagt meg om kvelden. Det har kunnet sprike fra 10 til 2. Den siste tiden, altså de siste par ukene tenker jeg, har spekteret krympet litt, 22:30 til 00:30 ca.

Kveldene går med til å bære rundt på henne, og hver gang hun slokner på armen, prøver vi å legge henne i senga si. Ofte våkner hun til, når hun blir lagt for seg selv, og vi må i gang med ny "roe-ned-runde". Til slutt blir hun da sovende i senga si. Hender også at jeg ammer henne i min seng, og at både jeg og babyen sovner der, hehe.

Men, jeg skulle jo gjerne ønske å få det litt mer stabilt på kveldene, og aller helst litt tidligere leggetid. Når er det greit å begynne å la babyen ligge å gråte litt i senga, for å se om hun finner søvnen selv?

Min baby er 8 1/2 uke nå. (Hjelpe meg, så "stor" alt!!)

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Vi brukte veldig lang tid på den legginga. Men her om dagen fikk jeg et fint tips. Det var å kjøpe en spilledåseuro å ha over senga. FisherPrice, den er dyr (600), men verdt det. For nå legger vi henne i 9 tida, og setter på spilledåsa. Sier natta, og går ut av rommet. Og hun roer seg faktisk etter en stund. Hun kan ligge å sutre, men så sovner hun. Hvis hun skriker tar jeg henneopp å roer henne til hun er rolig, så legger jeg henne ned igjen. Utrolig, men faktisk har det fungert veldig fint for oss. Da har hun noe å se på og høre på til hun sovner. Vi har også holdt på til sene kvelden med å få henne til å sovne. Jenta vår er 8 uker.

Jenta vår er 2 mnd i morgen (ja tida går utrolig fort...) og hun har helt fra fødselen av vært veldig rolig og sovet veldig mye. Så vi er ned i fastleggetid rundt åtte-halv ni. og hun sover hele natta gjennom (jeg vet vi er heldig, og vi nyter det så lenge vi kan..hehe)

Vi har hatt rutiner helt fra føselen av, med kveldstell, mat og legging. Vesla ser ut til å trives med det. Og vi har sammen jobbet oss ned fra kl 12 til kl 8. 15-30 min ned i uka. Nå er hun så stuptrøtt når klokka er åtte at om vi ikke legger henne blir hun potte sur....

Jeg er veldig for rutiner, men tror det er nok veldig individuelt når barna begynner å tilegne seg de rutinene. Men om man starter tidlig har man i allefall lagt grunnlaget for et godt sovemønster!

ÅÅÅÅÅÅÅ det hørtes ut som en drøm lykkelig78-jente031208:-)

Lille gullet her er HELT våken på kvelden/natten, og sovner aldri før mellom 01 og 04.... Som oftes ca 02.... Og tro meg: Vi har prøvd alt med gode rutiner...... Og prøver fortsatt. Han er "bare" 6 uker da, så håper det snart begynner å komme seg... Savner en god natt med god søvn... Ellers har vi det helt fantastisk!!!! :-)

Nei, det er alt for tidlig med slike rutiner syns jeg. Men begynner nok med det i den nærmeste tiden. Snuppa sovner nede i stua sammen med oss rundt omkring 22 tiden... Men må snart begynne med litt rutiner.. men gidder ikke stresse med det.. vet at det blir bra uansett;) Dette er nr to for emg, så kanskje litt derfor jeg enda er avslappa til det.. Vi fikk det til bedre enn mange andre med første( altså at han sover fra 7-7..).. og regner med at det går greit denne gangen også,, men skal bare kose meg nå mens hun er liten.. men tanken på det har begynt å komme da

Ble veldig rotete det her

Men hørtes jo selvfølgelig deilig ut slik drømlykkelig78 gar det da! ;) Men min er bare 6 uker enda da;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...