Gå til innhold

Tøybleiejungelen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å gå over til tøybleier, men jeg synes det er så vanskelig å skjønne hva vi trenger. Er det for eksempel best å velge tøybleier man kan få i S, M og L, eller er det like greit å velge one size som kan brukes hele bleieperioden? Hvor mange trenger vi? Og er det viktig å velge et kjent merke, eller spiller det ingen rolle? Tøybleier er jo ikke sånn kjempebillige når alt skal kjøpes inn på en gang, så jeg vil gjerne ha noen gode råd før vi handler.

Jenta vår er 6 mndr og ca 7 kg. nå. Ganske smal i fasongen :)

Hvis noen har en handleliste å anbefale så tar jeg i mot tips med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk for one size fordi det blir billigere, men vi begynte når snuppa var ca 8 mnd. Da passet de fing (bumgenius og babykangas). Mange bruker one size fra nyfødt, mens andre synes bleia blir stor og klumpete da og velger f eks brettebleier eller andre bleier i str S eller NB (newborn)i begynnelsen...Siden jenta de er så stor nå, tror eg ikke dere vil få problemer med lommebleier og AIE, hverken one size eller andre.

Det lureste er å kjøpe litt av hvert (brukt blir billigere), prøve det og selge det du ikke likte. Så kan du jo kjlpe flere av de du likte;)

Du trenger vel ca 20 - 25 bleier, noen bleieposer (wetbags), rispapir (dette er ikke nødvendig da, men mange bruker det) evt ullbukser/andre sperrelag visst du velger formsydde bleier.

(ps, visst jenta di er lang og smal passer kansje ikke bumgenius så bra...de er breie og litt korte;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...