Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Hei alle! Om to uker skal vi ut å fly med lille snuppa på 14 mnd. Det er bare en liten tur over fjellet fra Oslo til Bergen, men vi trenger alle de tips og råd vi kan få! Vi har en liten Titanium Breeze reisetrille - må den sjekkes inn eller kan vi ta den med til gate'n og evt levere den inn der? eller går den som håndbagasje? Regner med at hun må sitte på fanget ved take-off og landing, noe som er lurt å tenke på da? Andre lure og nyttige tips?
wilmina Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Fløy med widerøe med min 10mnd gamle sønn ca 1 times flytur. Vogna sjekker du inn i egen skranke for spesialbagasje på Gardermoen,ligger helt nederst til venstre når du kommer inn.Du får kjøpt en stor plastpose som du legger vogna i. Vi hadde med bilsetet og fikk det med inn på flyet så han trodde han kjørte bil.Dersom flyet hadde vært fullt hadde vi ikke fått med setet inn,men barnet sitter tryggest i et bilsete.Ellers så får du et eget belte som du trer inn i ditt eget hvis du skal ha henne på fanget. Etter sikkerhetssjekken får du lånt bagasjetriller hvor det er sete som barnet kan sitte i(samme som butikktraller).Så du klarer deg uten vogn. Jeg passet på å gi han drikke av flaske mens vi lettet og mens vi landet for å forebygge dotter i ørene,fungerte bra.Ellers så hadde jeg klar nye spennende ting fra veska som han ikke hadde fått låne før,nøkler ol... Foreslår å ta med en megasketcher(en stor tavle med blyant som henger på,man kan tegne,men viske ut og begynne på nytt. Sørg for at hun er mett før flyreisen,ta med noe hun kan bite i underveis som hun kanskje ikke får så ofte..Hvis hun bruker smokk,ta med en ekstra,skal love deg at du mister en når du trenger den mest hehe God tur
anne* Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Signerer hun over her; Kjøp et par nye leker og ikke la henne se det før dere sitter ombord:-) Ta med smokk eller flaske til avgang og landing, selv har vi aldri hatt problemer faktisk, snuppa spytter ut smokken og ser ut vinduet:) Men det er mange som får vondt har jeg hørt. Jeg har alltid med bæresele på flyplassen, synes det er veldig greit å ha to hender fri. Lurt å binde hyssing til lekene også. fikk det tipset her inne en gang og det har vært nyttig. Vesla slenger rundt seg det hun får tak i, og da var det greit å bare dra lekene inn igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå