Saline Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Hei, Har nettopp ringt inn menstruasjon og vi får egguttak først i uke 17. Synes dette har tatt meget lang tid ettersom vi har stått på venteliste siden oktober til rikshospitalet. Andre med like lang ventetid?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Uff, dette er lenge å vente ja Men en ting lærer man seg i denne prosessen og det er at tålmodighet er en dyd Det som er dumt er jo at det er ikke alltid det er plass den måneden man ringer inn mens og at man må vente til neste måned. Men husk at du starter jo opp med medisiner mange uker før uttak, så vips er du faktisk i gang Håper ventetiden din går fort!!!
akicha Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Hei du! Søknaden vår ble sendt til riksen ca midten av september og godkjent ca 10. oktober. Vi fikk garantert plass i uke 12, og sto på venteliste til uke 8. Vi var heldige og snek oss inn på uke 8 helt i siste liten (måtte begynne med spray samme dag som vi fikk vite det). Kan virke som at ventetiden for meg og deg i utgangspunktet var noenlunde den samme..? Det er jo noe med syklus også, at man kan ha litt flaks eller uflaks i forhold til syklus. De fire ukene som vi trodde vi måtte vente (for uke 12) føltes utrolig lange! -Og ble jo derfor ustyrtelig glad når vi fikk i uke 8. Likevel, så syns jeg jo nå at tiden har gått utrolig fort! Og som en annen skrev her, du begynner jo på medisiner noen uker før, og da føles ventetiden enda kortere. Selv om de føles veldig lange disse ukene fram til oppstart på medisiner, så er det jo ikke så lenge i forhold til hvor lenge du antagelig allerede har ventet. Men, igjen, jeg vet akkurat hvor lenge de ukene kan virke ( Jeg GRÅT, når jeg først fikk høre at det ikke var plass i uke 8)! -Så jeg skal ikke kimse av at du føler det sånn også. Det var mer ment som en trøst... Vips så sitter du der med sprayen- og DA er du i gang :-) Du får kose deg med gode middager med vin, sushimiddager og spekemat så lenge, forhåpentligvis blir det lenge til neste gang :-)
MK73 Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Tja. Da vi stod på venteliste var det 9-11 måneders ventetid... Vi var heldige og fikk komme inn etter bare litt over 8 mnd. Så jeg beklager, men egentlig synes jeg ikke at siden oktober er så veldig lenge - men jeg skjønner godt at det føles uendelig lenge for dere. Jeg ville bare sette det litt i perspektiv, for ventelistene er for flere av klinikkene en god del kortere nå enn de var for 2-3 år siden. Selvsagt er det også kjipt når det er fullt den måneden man ringer inn, men sånn er det dessverre bare. Innimellom kommer påske, sommerferie og jul også i veien - men igjen, sånn er det bare. Dessverre er det å vente, så tålmodig vi bare klarer, noe vi etter hvert blir ganske gode til i dette "gamet". Dessuten er det som de andre sier, du skal igang med medisiner 4-6 uker før uttaket, så da er det ikke så lenge til likevel :-) Lykke til!
Regndråpe Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Hei. Jeg ventet i 8 uker fra de mottok søknadskjema til jeg fikk time til samtale, som var idag (Porsgrunn). Skal begynne med Puregon allerede på onsdag 2.febr. Her var det bare å sette igang ifølge legen før jeg blir for "gammel". Snart 38 år og har tette eggledere etter en større mage operasjon.
fostermor*stolt mamma* Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 det er i allefall fordelen med det private... NULL ventetid!!! fantastisk deilig altså!! dere får holde ut jenter!!!
Saline Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2009 Jeg ble litt overrasket over den lange ventetiden ettersom vi gikk først til volvat i nærmere et år og hadde alle undersøkelser og tester klare når søknaden ble sendt i oktober. Vi ble da forespeilet å komme igang før nyttår og nå blir det først i slutten av april. Er bare litt skuffet, men skal ikke la det gå utover humøret. Hvem vet kan jo hende det skjer naturlig......Man kan jo alltid håpe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå