Gå til innhold

Hvor mye spiser din 8 uker gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min spiser ca hver 3. time, men det er aldri mer enn maks 110 ml ofte mindre, og i gjennomsnitt blir det ca 80 ml pr måltid. Det vil si at han får i seg rundt 6,4 dl i døgnet. Vet de skal ha mellom 12 - 15 % av kroppsvekten sin, men leser også at de i den alderen gjerne drikker mellom 100 - 160 ml pr måltid. Hva drikker/drakk din ved 8 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min baby er bare 5 uker å han spiser 7 gang i løpet av 24 timer, hver 4 -5 time, da spiser han 130ml i løpet av 1 døgn spiser han da 9 dl, han spiste hver 3 time før dag å natt å da ble det jo langt over 1 liter så hs sa jeg måtte kutte ned da han la på seg 400gr i uken, min gutt har kolikk å når han gråter er det lett å ta feil av gråtingen om han vil ha mat eller ikke. gikk greit å gi mindre men han blir ofte sulten etter 3 timer. jeg vet ikke om jeg gir for mye ennda.prøvde å gi 110ml men da hylte han som bare d til han fikk mere, 130ml blir han mett å fornøyd på.

Skrevet

Mine tvillingjenter som er 4 uker spiser 8 ganger i døgnet, 70-80 ml per gang. De fikk 90-100 ml men det måtte vi kutte ut for de bare gulpet og fikk vondt i magen.

De var prematurt født så vi fikk en liste der det står hvor mye de skal ha i seg. Når de var over sin egen fødselsvekt igjen skulle vi gange vekten med 200 ml og dele på 8.

Det vil si at jentene som nå veier 3,2 kg skal ha 80 ml hver gang.

Skrevet

Snuppeøure drakk nok mellom 60 og 100ml per måltid da hun var 8 uker. Hun er småspist. Hvis du klarer det anbefaler jeg deg å ikke stresse over hvor mye eller lite gutten din får i seg. Gå heller på jevnlig veiing. Selv ble jeg veldig stressa fordi Snuppelure spiser mindre enn anbefalt - men hun følger kurven sin perfekt - så jeg har sluttet å forvente at hun skal spise like mye som andre barn og heller begyt å stole på at hun tar til seg det hun trenger.

Skrevet

Hvor gammel var babyen din? Jeg spør deg til råds...:) Jeg har gått over til tut 2 på flaska og det ser ut til at gutten min spsier mindre nå enn før.Merkelig!!! Prøvd ei uke nå.Tror bare vi må gå tilbake til tut 1.Hvor mye spiser jenta di i døgnet ? Min på snart 4 måneder spiser ca 100 ml.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...