Gå til innhold

Lar dere vaskemaskin og tørketrommel stå på når dere ikke er hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør ikke det, og har liksom bare fått for meg at det ikke er så lurt...men vet ikke om det stemmer. Tenker på om det begynner å brenne, oversvømmelse el.l.

Men jeg begynner litt senere på jobb noen dagen, og da er det mange som har sagt at det høres deilig ut for da kan jeg jo få satt på en maskin med klær før jeg går...

Gjør dere det, og er det farlig å la det stå på?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, gjør aldri det. Tenker på oversvømmelse og brann. Det samme gjelder oppvaskmaskinen. Ledningene ligger jo inne i den "knekken" og blir jo ørlitegrann belastet hver gang den åpnes og lukkes. Har hørt om folk som har hatt brann i oppvaskmaskina.....

Skrevet

Ikke tørketrommel, men vaskemaskin og oppvaskmaskin får gå om jeg skal bort en tur, kun av praktiske årsaker! Men har aldri noen av maskinene gående på natta, det er jo da vi er hjemme, med tanke på brann!

Skrevet

Ja, pleier å sette på når vi drar ut, synes det er praktiskk at det er ferdig vasket når jeg kommer hjem.. Oppvaskmaskina pleier jeg å sette på når vi legger oss om kvelden.

Skrevet

Da strømprisene var høye anbefalte strømselskaper å kjøre vaskemaskinen om natten, men det ble avvist av brannvesenet fordi det øker sannsynligheten for brann siden man ikke følger med.

Vi har vaskemaskin og tørketrommel i kjelleren så det hadde tatt "lang" tid før vi hadde oppdaget en brann, selvsagt lengre tid før vi hadde oppdaget vannlekkasje, så jeg vet ikke om det har noe å si om vi kjører den om natten eller ikke. Vi gjør det uansett ikke.

Om dagen hender det at vi kjører maskinene uten at vi er hjemme av praktiske grunner.

Skrevet

Ikke tørketrommel. Vaskemaskin og oppvaskmaskin står av og til på når vi ikke er hjemme. lar aldri noen av delenee stå på om natta.

Annonse

Skrevet

Ja, men ikke om natta.

Skrevet

Hender jeg lar vaskemaskina gå hvis jeg bare skal en kort tur ut, har ikke tørketrommel. Kjører aldri vask om natta. Passer også på at mobilladere ikke står i når vi legger oss for det hadde samboer'n lest at var en brannrisiko.

Skrevet

ikke mobilladere engang? håper ikke det er så veldig brannfarlig, jeg lader alltid opp om natta. Tannbørsten også forøvrig, og eldste lader ds en om den er fri for strøm om kvelden. Laptopen står forøvrig også alltid i kontakten, dag og natt.

Skrevet

Ja:-( D vil si, har ikke tørketrommel,men vaskemaskinen og oppvaskemaskinen går i tide og utide...

Skrevet

Lar ALDRI noe stå på om natten. Det liker jeg ikke. Om natten tar jeg ut kaffetrakter, vannkoker og alt av oppvaskmaskin, tørketrommel og vaskemaskin.

Men setter gjerne på en om jeg skal en tur på byen. Ikke så ofte tørkerommel da. Men vaskemaskin og oppvaskmaskin står ofte på når jeg går vekk. Men liker å henge klærne opp eller sette dem på tørk med en gang de er ferdige, og lukke opp oppvaskmaskinen når den er ferdig så går ikke fra dem om jeg skal være vekke hele dagen.

Skrevet

Kontakten til vannkokeren drar jeg alltid ut etter bruk for å hindre at ungene setter den på uten vann.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...