Steinbukken75 Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Gutten min, snart 3,5 år, bruker truse hele dagen, men tar på seg bleie når han skal bæsje (henter den selv og bytter). Hvordan kan jeg få han til å bæsje i do i steden for i bleien? Trenger gode råd!!!
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Antar at du har prøvd både potte og do med og uten do -ring? Her fikk guttungen en Bæsj-tiss-kalender. Dvs. et pent ark med mulighet til å klistre på klistremerke for hver ting han gjorde på do. Etter si og så mange klistremerker (feks. 10 tiss og 5 basj) fikk han en liten gave. Og selvfølgelig ble det mye skryt og ros for hver ting han fikk til. Vet ikke om dette vil fungere for dere, men det skader jo ikke å prøve?
Snøfnugg75 Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Aaah, vi hadde det på samm måten. Jenta vår var redd for å ikkje få det til. Vi holdt på i månedsvis, myykj hyling. Det måtte premie til, og masse skryt. Det funka ikkje med klistermerkre (vi prøvde det først), vi måtte over på sjokolade (det er attraktivt, vi er gjerrig på snopet). Ein LITEN sjokoladebit etter bæsjing (noko som skjedde ca kvar 3.dag). Og STOR premie (pakke med leike i) når ho var tørr på natta.
Fødeklar_ja! Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 For oss funket det med å tømme bæsjen fra bleia oppi do! Sett opp et stooort smil, si til sønnen din at Nåå går bæsjen oppi do, og da sier det... PLOPP! Funket som bare det hjemme hos oss Min sønn på 3,5 år synes det er kjempe stas å høre når det sier plopp oppi do, nå bæsjer han på do hele tiden. Også leser han bok på do
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå