Elsker jenta si<3 Skrevet 2. februar 2009 #1 Skrevet 2. februar 2009 Jenta mi er 4 måneder,så jeg lurer på hvor gamle barna kan være nr det går an å ut å trille fordi om det er 8-10 minusgrader?
Cala75 Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Gutten min blir 6 mnd i morgen. I går var jeg og trillet med han i to timer i -10. Gikk fint det. Skal sies at det var sol da og den har begynt å varme. Han ligger i voksipose i vogna si. Hadde i denne posen på seg ullbody, bomullsstrømpebukse, ullvest og fleecedress. God og tykk fleecelue. Og ullsko (voksipose-sko). Ingenting på hendene. Var god og varm da vi kom hjem.
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Jepp, jeg mener at det er ikke noe problem (men vet at mange synes jeg er gal da...). Jenta mi er 8 uker og har vært ute i -10 mange ganger hun! Det er ikke noe problem i det hele tatt, så lenge du tar på klær nok så babyen er varm og god(men ikke så mye at h*n blir kokt heller). Jeg har et lammeskinn i bunnen av vogna, voksiposen og jenta mi har på ullbody, ullstrømpis, ulldress, tynn ullue, lue, votter og ullsokker. Hun har aldri vært kald når jeg har tatt henne ut. Pleier å dra voksiposen litt opp øverst, så den ligger litt høyt rundt hodet hennes, som en beskyttende kant på en måte (oj, så flink jeg er til å forklare!), så får hun ikke så mye kald luft rett inn til seg. Iblant, hvis det blåser eller er såpass kaldt henger jeg et teppe foran åpningen. Lar det være noen små åpninger og "lufter" litt innimellom. Går så fint så. Har pratet med hs også, og tur i -10 er helt uproblematisk har jeg fått beskjed om.
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Hs sa forøvrig at når de var så små som min (det var på 6ukers kontrollen), så var det ikke noe problem. Da lå de så godt beskyttet nedi vogna, det var værre når de ble større og satt i vogna og fikk all den kalde lufta rett i ansiktet...
tjommis Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har målt tempen i vogna og det er jo mye varmere enn i lufta! Akkurat nå er det -7 ute, og 1 i baggen:-) Se heller an været ellers, vind osv. Min har sovet ute i -12, helt vindstille og lunt:-) Bruker vare strømpebukse, body og tynn lue pluss hals i voksiposen. Ull osv. gjør at han "koker" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå