Gå til innhold

Aggresiv lek i barnehagen?

Anbefalte innlegg

I bhg til gutten vår virker det som lekingen er veldig aggresiv, det er skyting, slåssing, slåing. "Jeg skal drepe deg" sa gutten vår en dag, "jeg skal rive av deg hue". Er dette vanlig? Selv blir jeg litt sjokkert, sitter med inntrykk av at de ikke har styring på barna i bhg... Ting blir ofte ødelagt osv..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139564771-aggresiv-lek-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn snapper opp det meste, og dette trenger ikke være åpenlys lek i bhg som de ansatte får med seg.

Det kan være at sønnen din leker med noen som har eldre søsken, det er mange steder de kan gjemme seg vekk å lære hverandre det ene og det andre, selv om de ansatte ser de ute er det ikke alltid de kan få med seg alt som blir sagt.

Det er MYE de voksne ikke har mulighet til å se av lek i bhg. Men som nevt over her er barn veldig flinke til å få med seg ting som blir sagt, og bruk det videre til foreldrenes store fortvilelse. Men det går som regel over. Bare snakk rolig med barnet ditt å prøv å forklare at sånn sier man bare ikke. spørr gjerne de i bhg om de har hørt dette. Vi hadde en periode noen jenter som sa: Jeg skal kutte deg opp med kniv!! Skikkelig ekkelt...hehe :) Vi tok dette veldig alvorlig med en prat på gangen hvor vi forklarte barna at det ikke var bra å si slike ting, og at andre kan bli veldig lei seg da. Vi sa det også til foreldrene bare sånn at de vet at vi tok det alvorlig. Etter noen dager ble det slutt på dette. Jeg vil iallefall råde deg til å prate med bhg. de setter helt sikkert pris på at du tar dette alvorlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...