Gå til innhold

hvordan legger dere andre deres 10 uker gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi nettopp fått snudd døgnet på junior, slik at vi slipper å være våkne til 3-4 om natta. Men han tar fortsatt ikke kveld før 24, føler vi har prøvd alt. Han er trøtt på kveldene, og kan sovne når vi legger han, men våkner alltid etter noen minutter. Så har vi det gående, vi ser at han er trøtt men han klarer bare ikke å sovne. Roer han ned i sengen, og tar han opp når det blir for ille skriking. Han gjesper og er tydelig trøtt, men klarer ikke å sovne. Til slutt sovner han av utmattelse tror jeg. Da er vi slitne alle sammen. Har prøvd å legge han både tidligere og senere, men det skjer alltid det samme. Legger vi han senere eller tar han opp er det som at alt forskyves, samme opplegget med skriking, men han sovner senere. Han er mett og tørr når han legges. Det skal også sies at når han først sovner så sover han godt, ammer med 3-5 timers intervaller gjennom natta, han sovner da ved brystet og selv om han våkner når han legges i senga si igjen, så sovner han igjen av seg selv iløpet av noen minutter. Har tatt han opp i stua et par ganger når vi har trengt en pause, han liker å ligge på armen eller fanget, men han småskriker etter en stund så han er tydelig misfornøyd og trøtt da også.

Hvordan sovner deres barn?!?! Noen tips til meg? Er jo såå glad for at han har begynt å sove om natta nå, men jeg og sambo bare lengter etter å få kveldene tilbake. Har en datter på 2 år som alltid har vært kjempelett å legge, så vi er litt rådville med junior.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på 9 uker... Det er mitt 3 barn og for oss har barna blitt roligere for hver gang. Første var som du beskriver din, neste litt roligere og nå minste enda roligere. Det jeg prøver å passe på er at hun ikke sover for sent på kvelden. Hun er ganske trøtt på ettermiddagen og kan godt sove fra 17 til 20 men da har vi ikke kveld før 22.30... Er ganske sutrete den siste tiden før hun sovner for kvelden. Enten sovner hun ved puppen ellers sovner hun på armen... Kan ikke legge henne ned våken for at hun skal sovne selv.

Husker fra min første at det bedret seg for hver uke som gikk og da hun var 4 mnd sovnet hun før 21 hver kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...