rhea silvia Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Hei alle sammen! Har fulgt med på forumet her i lengre tid og hatt stor glede og trøst av å lese innleggene her. Nå drister jeg meg til å delta litt mere aktivt :-) Jeg er en av mange med såkalt "uforklart infertilitet" og har i nesten tre år nå forsøkt å få barn uten å lykkes. Har vært igjennom diverse pergokurer og et mislykket IVF forsøk i høst med mange fine egg men uten resultat. Nå har jeg på nytt blitt ruger, er på rugedag tre i dag, og føler meg ganske mismodig. Fikk bare ut tre egg denne gangen, hvorav to ble befruktet. De var heller ikke av optimal kvalitet, på innsett etter to dager var det ene kun todelt, mens det andre var femdelt med fragmenter. Håper så inderlig på noen solskinnshistorier fra noen som har blitt gravide med slike egg, for å få litt mere mens jeg venter på testdag. Klem og lykke til til alle dere andre her inne :-)
Meg og 2 små i magen : p Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Hei du. Jeg satte inn 2 egg av ikke optimal kvalitet nå på mitt siste forsøk. De hadde vel delt seg riktig, men det var noe m formen på eggene. Jeg orket ikke spørre så mye, men de lurte på om vi ville sette inn 2 pga dårligere kvalitet. Det sa vi ja til, og nå er jeg snart 3,5 mnd på vei Hvor holder du til? Klem
Meg og 2 små i magen : p Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Heisann! På riksen sa de til meg at jeg IKKE skulle ta hjemmetester, pga de ofte viste negativt så tidlig, og at bl.p er mye mer pålitelig. Så jeg hadde ikke turt å teste hjemme. Venninnen min testet hjemme på rugedag 12 - negativ test. Men testet positivt på bl.p senere den dagen (: Lykke lykke til (:
Meg og 2 små i magen : p Skrevet 2. februar 2009 #4 Skrevet 2. februar 2009 Har svart på helt feil innlegg jeg nå He he
rhea silvia Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2009 Hei! Så utrolig fint å høre at du klarte å bli gravid med tvillinger selv om ingen av eggene dine tilsynelatende var av topp kvalitet, og at det viste seg å være to små luringgullegg :-) Da er det vel kanskje håp for meg også, hadde blitt henrykt hvis det var to der inne, men selvfølgelig veldig glad for "bare" en ogsa ;-) Lurer litt på hvordan det føles å plutselig skulle bli mamma til to på en gang, fikk du "gledessjokk" når det ble oppdaget på UL, eller var du forberedt og tok det rolig? Og hvordan går det med deg, er du mye kvalm du som ruger på to? Ellers holder jeg til på Aleris, veldig fornøyd der! Klem
Meg og 2 små i magen : p Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Hei igjen Ja, jeg ble paralysert da spl fra riksen kunne informere meg at jeg faktisk var gravid, etter tusen forsøk på egenhånd, 3 pergo kurer, 3 inseminasjoner, og på ivf nr 2 satt de. Skal si tårene kom. Jeg var så innstilt på at jeg skulle bli gravid, om det var en eller fem spilte ingen rolle, men da vi kom på ul og vi så to hjerter som slo, fikk jeg sjokk. Jeg ble selvfølgelig kjempe glad, men det tok tid å svelge. Har egentlig ikke kommet over det helt enda. Det blir nok mye jobb, men mye kjærlighet Så får vi to på en gang, dermed slipper vi flere ivf forsøk. Får du inn to egg? Det er en spennende prosess, men lang og tung også! Jeg har vært vanvittig dårlig i ca 2 mnd nå. Kastet opp hver eneste dag, konstant kvalm. Sykemeldt, og har kun ligget på sofaen!! Helt tragisk. Har ikke klart å glede meg, dog så mye jeg har jobbet for å bli gravid. Men kvalmen og den dårlige formen har tatt peppen fra meg. Nå ser det hakket lysere ut, formen er stigende! Har dere prøvd lenge? Aleris, er det privat? Kveld kos
MK73 Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Heisan! Jeg går også til Aleris, og er fornøyd med det. Ved forrige forsøk (Aleris) fikk jeg satt inn to egg, ett bra, firedelt (ICSI) og et tredelt (IVF) som hadde utviklet seg fra å være umodent ved uttak. Jeg fikk også sjokk, for sykepleier Anne ringte meg og fortalte at jeg var gravid - for første gang, etter 4,5 år og 5 forsøk... Da vi hadde UL fikk vi vite at de var to - dvs begge eggene hadde festet seg, også det som egentlig var umodent ved uttak og kun var tredelt ved innsetting. Så ja, det er absolutt håp likevel!
rhea silvia Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2009 God kveld jenter! Stakkars deg som er så kvalm, det høres helt forferdelig ut :-( Tror nok du kan regne med at kvalmen snart kommer til å avta nå, så langt som du er kommet. Vi har forsøkt å få barn i tre år nå, er desverre allerede rukket å bli 36 i den lange ventetiden uten at noe er skjedd. Hadde en MA i uke 10 med naturmetoden for ca. to år siden, men etter det har det ikke skjedd noe. Har prøvd alskens midler som eggløsningstester, vitaminer, akupunktur og fire pergokurer samt et IVF forsøk uten resultat sålangt. Har fått satt inn to egg begge forsøkene. Forrige gang var begge angivelig helt perfekte uten at det ble noe barn av det, derfor jeg er litt pessimistisk med tanke på mine to litt rufsete egg denne gangen. Men det hjelper å høre at dere har klart det ! Aleris er privat i Oslo, fikk plutselig så dårlig tid at jeg ikke orket å vente når jeg først bestemte meg for å hjelpe naturen litt ;-) Kveldskos til begge. Håper vi snart er tre med kul på magen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå