Spinella Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Jeg føler meg litt forlatt av legen min akkurat nå. Jeg har vært hos fastlege og fått tatt celleprøve, urinprøve og blodprøve. Fikk brev om at celleprøve og urinprøve var normale, og da jeg ringte til legekontoret sa de at også blodprøvene så normale ut. Så spurte jeg hva som skjedde videre nå, og da var de litt usikkere. Så sa jeg at jeg kanskje måtte ha time til gynekologen på sykehuset, og i dag fikk jeg innkalling dit 16 APRIL! Kjenner jeg blir en smule utålmodig, ting går jo så himmla tregt. Det jeg lurer på er, om mine prøver er normale og min manns prøver er normale, kan jeg da gå til legen å si at jeg vil prøve hormontabeletter? Synes det er rart at legen ikke har tilbydd meg dette allerede. Eller må jeg rett og slett vente til etter timen på sykehuset. Finnes det noen med erfaringer det ute?? Noen som har vært igjennom dette og vet gangen i prosessen??
Going strong Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Hei:) Skjønner at det er lenge å vente på gyn-time i april! Du kan ikke bare ta initiativet selv (selv om det er dyrere kanskje) og bestille time hos en privatgyn? Jeg fikk time dagen etter jeg ringte. Jeg hadde kanskje litt flaks men bruker da bare å ta noen dagers ventetid. Legene etter min erfaring gir ikke ut resepter på hormon/eggløsningspiller. Det er det bare gyn.som gjør.(Jeg sjekket det opp selv her hos min fastlege). Man kan ikke skrive dem ut uten å ha vært å sjekket seg der. Så om du er utåmodig så hadde jeg sjekket ut andre muligheter for gyn som har mindre ventetid:) Masse lykke til:)
Spinella Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2009 Så man får hormontabeletter hos gynekologen? Ja det var jo kjekt å vite. Føler at jeg vet så himmla lite om hva jeg kan be om og hvilken hjelp jeg/vi kan få. Kommer fra en øde by midt i nord norge, så her har vi kun et offentlig tilbud, desverre for meg. Så da er det vell bare å smøre seg med tålmodight da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå