~sjiraff~ Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Mulig jeg er blond, men jeg trodde det bare var vann som "skilte" seg ut fra kjøttet?
erteposen + 4 Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Litt fett går med ut, men det meste er jo vann. Fettet sitter mer i kjøttet, men det hjelper jo på
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Du kan jo plukke ut litt før du steker den...Hvis du har veldig god tid den dagen:)
Chiquita Bananas Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Det jeg har gjort er å ha kjøttdeigen i en skål og blande godt rundt og rundt med evt. ting man ønsker i kjøttdeigen eller som den er. For da hang fettet seg på bollekanten ) Og selvfølgelig sile av det overflødige når det er stekt. men nå bruker jeg bare karbonadedeig for å slippe alt fettet.....
Expat Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Når alt er bruna er det vel stort sett bare fett som svømmer. Et alternativ til å helle av (og miste halvparten i vasken) er å ha kjøkkenpapir over en stor nok skål og helle kjøttdeigen oppi der i et minutt. Vanlig kjøttdeig er omtrent 13% fett. 1 400g kjøttdeig er det da 52g fett, dvs 468kcal... det monner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå