Gå til innhold

Sover max 1- 1 1/2 time mellom 09.00-20.00...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa greier ikke sove på dagtid lenger...hjelper ingenting...bysser vu henne i søvn våkner hun igjen,på trilletur det samme...når kvelden kommer er hun så overtrøtt og utslitt at leggingen blir et sant hel....!!..da blir mamma så veldig lei seg....:-(...

Vet ikke hva jeg skal gjøre...hun er egentlig i relativt godt humør i forhold til hvor lite hun sover....men likevel..de få dagene i de siste der hun har sovet på dagtid er hun en helt annen liten jente...

Syns så synd på henne som ikke greier å finne søvnen og får gode dager...

Bare et lite snufs fra meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er straks 3 mnd....har frem til nå sovet ganske mye på dagtid..Hun er så utrøstelig på kveldstid og er så lei seg...hele dagen går egentlig med på å prøve å få henne til å sove slik at hun blir sitt vanlige jeg...

Når hun først sovner på kvelden,sitter jeg igjen og er lei meg og føler meg som verdens dårligste mor som ikke har lært henne å finne søvnen selv....

Skrevet

Bekymre deg IKKE!! :)

Mini er også snart 3 mnd, og hans søvnmønster eksistrer ikke. Han har så forskjellige faser at...Han har oxo dager hvor han bare dupper av inni mellom, og så går det over i nye faser igjen.

Det går nok over skal du se!! Helt normalt at de er litt sånn når de er så små :)

Skrevet

Tror nok også at det går over.. :) Lillegutt har også hatt slike perioder. Akkurat nå er han inni et rush der han sover masse om dagen, og selvfølgelig må jeg jo bekymre meg litt for det også.. :) De endrer søvnmønster til stadighet når de er så små..!

Skrevet

Takk takk :-)...hjelper med snille ord...godt å høre...

Hadde liksom kommet inn i en slags rytme følte jeg,men som sagt -ikke eksisterende nå...

Føle at jeg må bli litt mer tjukkhudet når jeg gjelder henne også...ikke så lett når man har fått verdens beste gave!!! :-)

Skrevet

Vi hadde det også slik, inntil nylig. Om det er fordi vi begynte å legge han i sin egen seng på soverommet eller om det er tilfeldig er uvisst. Men han var som din, ville ikke sove på dagtid og når han først sovnet var det i 5 minutters intervaller. Sovnet for kvelden rundt 20 tiden, det var aldri noe problem. Nå sover han i snitt 30 minutter, med unntak av en 2 timers lur i dag, hver time. Han er altså i snitt våken en time halvannen og sover en halvtime. Fungerer veldig greit og jeg har plutselig masser av tid. Akkurat som jeg ikke hadde nok fra før på kveldstid. Så nå MÅ vi finne oss en hobby..Meeen, det er en annen tråd.

Skrevet

hmmm...Er du sikker på at hun er ordentlig god og mett..? Det du beskriver minner nemlig mye om hverdagen min m snuppa mens jeg enda ammet henne (er nå flaskemamma)... Jeg ammet henne til hun var 9 uker ca, da måtte vi begynne m flaske istedet pga ammetrøbbel..Vet ikke om d var tilfeldig eller ei, men akkurat idet vi begynte m flaske, og snuppa ble skikkelig mett til hvert måltid, begynte hun plutselig å sove MASSE på dagtid, og d gjør hun fortsatt...

Sover nå mellom hvert måltid, alt fra en times tid, opp til tre timer per lur (er våken maks 1,5 time i strekk..). Så d var ihvertfall en dramatisk endring i søvnmønster her hos oss akkurat i d vi begynte m flaska; fra å sove tilnærmet ingenting på dagtid (maks en time el to), til å sove nærmest hele tida (føles sånn hvertfall, hehe..). Men kan jo selvsagt være en tilfeldighet (selv om jeg har vanskelig for å tro d..), og d trenger jo slettes ikke være d som er problemet hos dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...