Gå til innhold

Trenger noen erfaringer ang forlenget ulønnet permisjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som har tatt det?

Min perm går egentlig ut i mai...Jenta er nå 6 mnd og vi har ikke kost oss noe særlig frem til nå pga KISS syndrom. Dagene begynner å bli bedre da ho også blir bedre/større og alt litt enklere...

Ikke har jeg rekt å dra på så mange babytreff som jeg har ville, eller blitt kjent med andre mammaer i området...

Så da lurer jeg på om jeg skal forlenge permisjonen til august... Så tar pappaen heller en dag pappaperm i uka utover høsten slik at lille får en mild start i barnehagen...

Vet jeg kommer til å stresse litt med at jeg må jobbe i mai, da jeg har en jobb man må være rimelig oppdatert i og "på hugget"...

Syns også det er trist å gå glipp av våren, da det nok er mer kos med perm i denne tida enn det er nå midt på kaldeste vinteren...

Hva mener dere damer? Noen som har prøvd det samme? Har en veldig grei mann, så han hjelper mye til vanlig, så han trenger på en måte ikke oppleve det å være alene i 6 uker m/baby i strekk føler jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også ha forlenget ulønnet permisjon =) Min perm går egentlig ut i april..

Skrevet

Husk på å sende inn søknad om uttsettelse på fedrekvoten før din betalte permisjon går ut om han skal ta den etter foreldrepermisjonen er over.

Skrevet

Ingen erfaring desverre, men jeg har såå lyst til å ta det!

Men pappaen mener vi ikke har råd... Noe jeg mener vi har! Jeg skal også begynne med noe spennende som jeg håper drar inn litt penger, så tror jeg skal satse litt.. Men det er leit at jeg ikke har samboers fulle støtte...

Tror det er en veldig fin tid å ha permisjon på, og vi koser oss veldig hjemme nå!

Min er også 6 mnd. Har du tatt 100 eller 80% permisjon?

Skrevet

Jeg skal ta en halv år ekstra ulønnet permisjon. Skulle egentlig begynt å jobbe i disse dager... *grøss*.. Men skal være hjemme til ut august. Har en samboer med god inntekt så det skal gå fint, selv om vi må tenke litt mer over hva vi bruker penger på så klart. Alle har hvertfall krav på inntil et år ekstra permisjon, ulønnet. Man får også kontanstøtte denne tiden man går hjemme, ca 3000 + barnetrygdt, så da blir det jo nesten 4000 man har i måneden.

Skrevet

Jeg har akkurat søkt å ulønnet permisjon i forlengelse av den vanlige permisjonen min som slutter 12. juni. Gutten er 6 mnd i morgen. Jeg er tilbake i jobb førs mellom mars 2010 og august 2010. Avhengig av om vi får barnehageplass neste mars eller om vi må vente helt til neste høst. Skal bli deilig!

Skrevet

Jeg skal ut i ulønnet permisjon fra neste uke, jeg er gravid igjen så blir bare to måneder her. Blir jo hjemme videre i ny permisjon med neste barn, så her er det ikke barnehage på Jonas som snart er ett år før neste år...

På jobben min måtte vi søke to måneder før om ulønnet, så det ordna jeg i god tid før jul. Alle har jo krav på det så var ikke noe problem å få det gjennom, jobber i stort firma også.

Forstår godt hvordan du tenker siden det har vært så mye problem for dere frem til nå. Så om økonomien tillater det er det kjempe om dere kan drøye barnehagestart for barna. Det skulle det etter min mening vært flere som gjorde, men det er opp til hver enkelt.

Skrevet

Takk for alle svar!

Lille spiren...: Jeg tok 44 uker perm med full lønn.

Men kan jeg få kontantstøtte fra mai? Lille er jo ikke 12 mnd enda da, men jeg er jo ikke i permisjon eller jobb da? Syns jeg så på NAV sine sider det gjaldt fra baby var ett år, men så stod det noe om permisjon eller noe også, så skjønte ikke helt. Noen som vet?

Det er jo en del penger det utgjør, rundt 90-100 000(før skatt) eller noe sånn.. Hmm... nei, ikke så lett... Og gruer meg også til å si på jobb at jeg ikke kommer enda... De har vel regnet med at jeg kommer... Uff...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...