Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei datter på 1 1/2 år som har hatt 39,5 + - siden fredag..syns hun bare blir værre..i formen..slapp,spytter ut mat og smokk,og tar seg til tungen å sier au.. skal til legen i morgen da..MEN det jeg er så innmari redd for er feberkramper..og at jeg ikke skal oppdage det når hun ligger på eget rom? hører man det via babycall? trodde kanskje de bare ble stive i første omgang osv..tenkte at det er jo ikke så lett å høre på babycall...hva hadde dere gjort om natta? hatt hun inni hos dere eller bare sjekket noen ekstra ganger i løpet av natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..datteren min på 2 år fikk feberkramper for 1 mnd siden..heldigvis var det på dagen og vi såg at det skjedde..heile kroppen var full av kramper men det var ingen lyder når krampene var det..ho lagde små klynke lyder etter att krampene hadde avtatt...så eg trur ikkje du vil høre nåke via babykall....dattera mi fikk kramper rett etter at vi hadde målt tempen til 39.2......

dette er det grusomste eg har sett og opplevd så vi kommer nåkk til å gje henne febernedsettende hvis tempraturen stiger til over 39 igjen...du kan jo ringe legen og høre kva du skal gjere ikveld....vi hadde ho sammen med oss til ho var heilt frisk igjen....det er hvist tempraturen stiger fort at krampene kan komme...men eg ville uannsett hatt henne under oppsyn om natta hvis ho har feber..

Skrevet

dette har s;nnen min hatt 1 gang, da var han 7 mndr. Han lagde ingen lyder.

Endte opp p[ sykehus etter kontakt med lege. Dette pga allmenntilstand. Fikk da med papirer hjem der det st[r at han skal ha febernedsettende ved 38,5 grader for aa unngaa krampene. Har ikke hatt det siden.

De er visstnok ikke farlige, ser verre ut enn det er.

Skrevet

Gir du henne paracet? Da får du hvertfall ned feberen sånn at sjansen for feberkramper blir mindre.

Har ingen erfaring med feberkramper, men har barn som har hatt mye og høy feber. Jeg har fått beskjed av lege om å gi paracet om barnet har over 38,5 i feber. Da reduseres sjansen for feberkramper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...