Gå til innhold

Kan dere definere nattevåk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det den tida man bruker før babyen sovner for natten eller er det våkentid babyen har i løpet av natten ifm mating/bleieskift?

Mulig jeg får litt refs av dere andre her, men hos oss vil jeg påstå at vi har sluppet unna nattevåk både nå og med førstemann.

Grunnen er den kontroversielle samsovinga... Legger babyen (5 uker gammel) for natta da jeg legger meg selv. Det gør vi i visshet om at babyen er god og mett, har ny bleie og er klar for natta. Så ammer jeg henne i søvn for deretter å sovne selv. Når hun blir sulten igjen etter ca 3-4 timer, flytter jeg henne forsiktig og gir av det andre brystet, liggende. Sånn holder vi på til det er på tide å stå opp. Forutsatt at hun ikke bæsjer, selvfølgelig. Hun gråter aldri om natten, men beveger seg og gaper da hun er sulten.

Som med forrige mann skal vi etterhvert flytte henne mer og mer over i sprinkelsenga etterhvert som hun blir større.

Hvordan er nettene hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde vi ingen våkenetter i ca 9 mnd, da begynte nattestyret.... Ingen samsoving her, og han har kun fått mme. (har alltid spist på natten, men ser ikke på det som nattevåk)

Skrevet

Jeg ser heller ikke på dette som nattevåk. Da er en vel oppe en god stund sammen med lillestumpen før en kan legge seg igjen. Vår lillegutt våkner kun en gang på natten, får mat, og sovner igjen. Det tar jo bare ti minutter så jeg definerer ikke det som våk akkurat:-)

Skrevet

Jeg mener nattevåk er når babyen er våken/gråter på natta uten grunn, og utenom det vanlige. Jeg ser ikke på amminger og bleieskift som nattevåk. Heller ikke gråting ifb med kveldslegging. Vi praktiserer også samsoving, og har hyppige amminger fortsatt etter 3mnd (4++), men mini skriker ikke på natten. -Og skifter kun bleie dersom det er bæsj. Så til tross for mange amminger, og litt lite søvn, definerer ikke jeg det som nattevåk. -det er liksom innenfor normalen.

Skrevet

Ser ikke på nattmat og bleieskift som nattevåk. Linus er 8 mnd nå og vi har ikke hatt en eneste natt med nattevåk (les:skrik uten grunn)

Men, derimot har vi en 4 åring, som har lært oss hva NATTEVÅK er, de nettene vi har hatt UTEN nattevåk med han kan telles på en hånd på disse 4 årene. Han legges 19, sovner i 21 tiden, sover 1-2 timer og holder det gående til han sovner av utmattelse i 5-6 tiden, om han i heletatt sovner. Står opp kl 7 for å reise til barnehagen.

Skrevet

med nr 1 hadde jeg nattevåkne netter. hun snudde døgnet i 3 uker også og var våken fra 12 om kvelden og sovnet mellom 4-6 om morgenen. da hun var 3-6 uker. Gikk ikke å samsove heller. Gjorde det de første mnd med henne så var ikke derfor heller. Så var det en eller anna natte etter det hun hadde nattevåkne netter, men ikke ofte.

nr 2 hun har jg aldri hatt nattevåkne netter. samsov de første nettene, men så i sin egen seng.

nr 3 han er 5,5 mnd nå, og hadde kun nattevåkne netter på sykehuset :) Samsov de første ukene, så i sin egen seng, av og til siste delen av natta i mi. Men han sover bedre og lengre i sin egen seng faktsik.

Så er bare å amme han og så legge han igjenn :)

Ammer han liggende oppi senga mi, for jeg synes det er best for jeg er så trøtt..av og til sovner vi begge da, men stort sett så legger jeg han i senga si igjenn. Han er lett og våkne så han våkner når jeg løfter han over, men sovner fort igjenn i si egen seng.

Men nå er det som regel bare 1 gang han våkner for mat da. Han skriker ikke, men lager klagelyder om at nå er jeg våken og vil ha mat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...