en liten og en stor! Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Er ganske ny her inne, og lurer på om det er flere her inne som bruker tøybleier? Bruker selv brettebleier og ullbukser fra Nøstebarn, supplert med noe mer fancy saker Thirsties. Morsomt å se om det er flere av oss her inne, og evt utveksle erfaringer... :-)
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Går hovudsakeleg i brettebleier frå nøstebarn her og! Men også nokre lommebleier frå bleieboden. Veldig fornøgd og veldig greit opplegg synest vi:)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Bruker i hovedsak lommebleier (BumGenious, Fuzzi Buns, Ecocubs). Men har også MamaBless Bambus & Sandys Bambuss formsydde med ull på natten. Hender jeg bruker brettiser med ull på dagen også :-) Synes det er befriende enkelt, slipper stresset med butikken og merker en STOR forskjell på søppeldunken :-)
Yo&La+spire Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 vi bruker babykangas lommebleier om dagen og bamboozle og bbh formsydde om natten, med ullbukse. glad vi slipper alt arbeidet med engangsbleier
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Vi prøvde også med brettisser da snuppa var nyfødt, men hun fikk jo så enorm bleierumpe at vi ga opp hele tb-prosjektet i noen mnd. Men nå er vi i full gang, endelig! Bruker mest lommebleier (Happy Heiny's, Fuzzi Bunz) har et par Bum Genious AIO og går og venter spent på et par Itti Bitti Snap in One som skal komme i posten (i daaag håper jeg ). Var bortreist med dåp i helgen, og måtter derfor bruke litt papirbleier. Fytti grisen for en stank!! Både sambo og jeg holdt på å gå i bakken. Jeg har jo hørt at folk sier det lukter mer med papir, men nå har vi virkelig fått det bevist... Syns ikke det var pes å ta vare på tøybleiene i et døgn heller jeg. stappa de jo bare oppi wetbagen en etter en Litt jobb var det jo å skylle bort det som hadde kommet utenfor rispapiret, men det tok meg 10 minutter mens frøkna lufta stumpen på stellebordet... Eneste ulempen jeg hittil ser med tøybleier er at man blir bitt av basillen og kjøper fler og fler Sambo er oppgitt over meg allerede
08 + april spire Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Hei Jeg bruker også tb, bruker bare lommebleier, har vel de fleste merker snart. Men min absolutte favortitt er bitti snap in one. Beste bleien ever... Hadde jeg bare hatt 20 bleier i den sorten altså. De gir en net liten bleiestump. Ser ikke at vi har på tb når vi bruker det merket. Men en ting som jeg synes er noe dritt med tb er lukten. Det lukter helt sinnsykt når bleiene ligger i wetbagen. Jeg vasker 2-3 ganger i uken, men lukten kommer jo etter bare 2 bleier. Noen som har noen tips? Synes ellers at tb er supert. Kommer nok ikke til å slutte med det. Har forresten litt problemer med nattbleien. Bruker formsydd bambus med ullbukse, men den er så grådig våt. har bleien på i 13 timer. Noen om har tips om gode nattbleier?
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Tips til nattbleie vil vere å ha i ullinnlegg (det held godt på fukt). Evnt også ha ullpysj (med lanolin), då det ikkje gjer noke om den blir våt (nøstebarn har noken enkle og god). Ang lukt så må eg seie at vi ikkje er plaga med det i det heile. Hugsar ikkje kor eg kjøpte den, men har ein ullpose som vi puttar bleiene i når vi er på tur. Har ikkje kjendt noke lukt (pleier å skylle bleiene først). Heime har eg ei vaneleg vaskebøtte på golvet (ikkje varmekablar i golvet, men veit ikkje om det har noko å seie). Skylle bleiene før dei blir slengt i den og. Det kan bli litt tisselukt etter ei stund om bleiene ikkje er skylt. Er ikkje sikker på kor ofte vi vaskar bleiene...som regel når bøtta er full (dvs når det er kul på den), eller når det begynner å bli få bleier igjen ved stellebordet.
Yo&La+spire Skrevet 2. februar 2009 #8 Skrevet 2. februar 2009 Du kan ta en liten tøybit med lavendelolje oppi wetbagen sammen med bleiene, det hindrer noe lukt...Vi bruker en plastboks fra ikea med lokk, og det lukter ikke på badet hos oss, bare når eg åpner og tar ut bleiene. Da STINKER det, men det er jo bare max 1 min mens eg slenger de i maskina da.... Vet ikke hvor mange innlegg du har i nattbleia, men blir den for våt må du nok ha flere;) Vi bruker bamboozle med et innlegg (bambus)
08 + april spire Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Det med lavendelolje skal jeg prøve, og ja kanskje jeg må ha de oppi en boks også. Nå er det like før jeg henger de på utsiden av huset. De stinker jo urin. Men jeg skylder ikke bleiene før jeg ligger de i wetbagen. Skal man det jeg har 3 bambusinnlegg i nattpleien. Det er ikke sånn at det alltid går gjennom, men hun får sånne sår av å ha fuktig bleie på over så lang tid, så vi bruker papir om natten nå.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 2. februar 2009 #10 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har de brukte bleiene i en vanlig vaskebøtte med eddikvann oppi jeg. Altså ikke noe lokk eller noe. Lukter kun eddik hvis jeg dytter bleia litt nedi vannet når jeg legger den oppi. Skyller alltid bleia først da så det hjelper sikkert litt det og Nattbleie her er Little lamb bamboo med PUL-trekk. Prøvde ullbukse, men den var alltid fuktig på morgenen. Papir på natta funker IKKE her. Hadde det som nødløsning en natt jeg ikke hadde tørre natt-tb, og snupi har aldri noensinne vært så rød i rumpa som da Stakkars lita!! Så nå sørger jeg for å alltid ha tb til natta!!
Yo&La+spire Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 Visst hun blir sår av våt bleie kan du legge et innlegg av fleece, ull eller silke innerst mot huden. Dette leder fukten bort fra huden, slik at den ikke blir fuktig;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå