Gå til innhold

sukk, denne flaskekokingen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det egentlig man må koke flaskene?Nå har jeg søkt litt på forumet her, og det står så mye forskjellig! Noen sier at det holder å vaske flaskene fra 3 mndrs alder, mens andre sier at mn må vente til 6 mndr.. Noen som vet HELT SIKKERT?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til siden "www.flaskeposten.org, Der står alt om flasker, og de anbefalingene som kommer fra helsedirektoratet. :-)

Skrevet

har vært der, der stod det bare "det anbefales å koke flaskene når barna er små", og DET visste jeg fra før :)

Skrevet

Jeg kokte til forrige mann i 6 uker, etter det kjørte jeg i oppvaskmaskin.

(Vasket smokkene godt med zalo først). Jeg hadde spurt på helsestasjonen, og de sa jo selvfølgelig det de er forpliktet til, det samme som helsedirektoratet sier. (Ikke det at jeg husker hva det var, men det var atskillelig mer enn 6 uker).

Jeg tror du bare må gjøre det du tror er rett for dere.

Skrevet

Spurte helsesøster om dette med flaskekoking. Hun sa at en god regel er å slutte å koke når de er 6 mnd, for da begynner de med grøt og da spiser de av skål og skje som ikke er kokt.

Da tenker jeg at når man begynner med grøt, 4 mnd eller når man velger å starte, kan flaskekokingen opphøre:-).

Selv har jeg flaskene i oppvaskmaskinen og noen minutter i steriliseringboks i mikroen. Så slipper jeg hele styret med kokingen:-)

Skrevet

Kjøp sånn steriliserings boks for å ha i mikron, så er det sååå fort gjort:D Da er det null problem å koke til 4/6 mnd.

Selv steriliserte vi til 5,5 mnd

Skrevet

Jeg vet HELT SIKKERT at det er 3 måneder. Helsesøster sa i tillegg til meg at man egentlig kan bruke oppvaskemaskin etter 6 uker, da den holder 65C og dreper de aller aller aller fleste bakterier.

Skrevet

Vi har bare en stor kasserolle som står på benken vi. Der fyller vi alt som skal kokes på en dag. Setter den på, lar det koke, setter på timer'n (som også skrur av plata). Putter kokte ting i ziplock poser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...