Gå til innhold

Vondt med øyekatarr! Trenger tips til rensing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 18 mnd har fått øyekatarr (og forkjølelse og halsvondt og hoste og jeg vet ikke hva). Etter legebesøk har vi fått vite at dette er et virus, og at det må brenne ut av seg selv. Men i mellomtida er øya veldig vonde, og de tetner igjen etter hver søvn. Vi drypper Fucithalmic 2 ganger daglig. Vi tar bort all puss med Mesoft og vann. Men det er vanskelig å få vekk alt, og øynene blir så såre. Og gutten er lei og lite samarbeidsvillig - såklart. Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er kamillete. lag en kopp skikkelig stekr kamillete og la det bli kaldt/lunt. Dyp en slik bomullspad eller litt vannlig bomull i teen og stryk forsiktig over øyet flere ganger - best om det er litt lunt da. Det hjelper til å åpne opp øyet i tillegg til at det er forebyggende da kamille er bakteriedræpende. Dette svier ikke og kan ikke skade barnets øye.

Skrevet

Det rådet likte jeg, skal prøves i morgen - tusen takk!

Skrevet

Hei, vår lillegutt har akkurat hatt det (pluss diverse andre øre/hals greier), og vi fikk av legne Oftalmowell, produsert av Celltech. To dråper hver 4. time, dryppet på kvelden og neste dag var det borte. Men er ikke sikker på om dette produktet finnes i Norge.. Ellers så er kamille bra, men tar nok litt lengre tid.

Skrevet

Fikk dere Fucithalmic av legen? Det er vel unødvendig å dryppe med det hvis det er virus? Det er jo antibiotika og det hjelper kun mot bakterier.

Det beste er å skylle øynene med sterilt saltvann. Har ingen gode tips på å få han til å samarbeide...

Skrevet

Vi fikk beskjed om å fortsette med Fucit..etc for å motvirke at det utvikla seg fra virus til bakterielt. Men dette tar tid! 9 dager nå.

Skrevet

Sønn vår hadde kraftig øyebetennelse i julen. Var til legen og fikk fucithalmic men det hjalp ikke i det hele tatt. Var så på legevakten noen dager senere og fikk da Kloramfenikol. Fikk da vite at det var det som var best å gi til barn med øyebetennelse, noe en venninne av meg som er optiker også bekreftet etterpå.

Etter en dag med Kloramfenikol så var guttungen mye bedre så jeg ville tatt en telefon til legen og bedt om en resept på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...