Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Har den titteluke i kalesjen og varer den ut vognperioden? Står mellom denne eller emmaljunga scooter, men vurderer timmy for da kan lillesøster som snart kommer også ligge i vognen om vi er borte eller er på ferie osv. siden denne har full liggestilling. Men er redd den kanskje blir litt liten for storebror på to?
jompa & lille<3 2011 Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 dytter.. lurer også på dette!! DBS compakt har full liggestilling den å.. er nesten helt lik emmaljunga.. For meg står det mellom Scooter`n, DBS`n og timmyen.. vanskelig dette...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Åh har den det, det viste jeg ikke, har helt glemt DBS jeg. Ja da kan jo jeg vurdere den også. Scooteren utgår hos oss pga. liggestillingen ikke er flat, hadde nemlig vært så praktisk at størstemann og babyen kunne bytte på å bruke samme vogn. Men litt synd for scooteren har lang liggelengde, er redd timmyen blir for liten? Også var det det med titteluke da, det er viktig for meg! Vet du forresten hva de forskjellige koster?
jompa & lille<3 2011 Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Tror Timmyen ligger på rundt 3000? DBS på rundt 2300-2400 Er det veldig stor forskjell på timmyen å emmaljunga da? Kan man dra kalesjen på timmyen ekstra lang ned? fremover altså?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Ja forskjellen er at liggelengden på timmyen er 90 cm lang, mens scooter er 100 cm og i tillegg en del bredere inni. Emmaljunga sier den bare er 90 cm, men om man måler selv er den faktisk 100, dette er det flere som har lagt merke til. Så scooteren har nok litt større plass til barnet. En annen forskjell er at timmy kan legges 100% flatt i ryggen, scooteren bare nesten flat. Scooteren har god nok hvilestilling til store barn, men kan ikke brukes til en baby. Og jeg vil ha en vogn som jeg kan bytte på å bruke til begge to ;-) Greit å kunne bruke trillen også til babyen på sommeren og ferie osv. Kalesjen på timmy kan draes lenger ned enn scooteren, vet kalesjen på scooteren dekker barnet ganske dårlig når det regner. Har søkt på innternett og funnet ut at DBS bare har nesten full liggestilling, sikkert sånn som scooteren. Noen kaller dette full liggestilling, men det er altså ikke det.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #6 Skrevet 2. februar 2009 Jeg har timmyen og er kjempe fornøyd med den. Anbefaler den virkelig. Den har titteluke ja. Bak på vogna kan du ta bort litt av stoffet slik at halve kallesja blir myggnetting, supert om sommeren. Den er god å trille både med en nyfødt og toåring. 2 åringen min sover bare i senga hjemme og ingen andre steder, men klarer å sovne i denne vogna. Stor lun kallesje. Aldri sett noen vogn som er enklere å få med seg. Med en unge i armen og en i hånda klarer jeg å legge den sammen og få den med meg faktisk. Veier bare 9 kg. Stor og god handlekurv til å være så liten vogn. Kommer litt til kurven også. Nå vet jeg ikke mye om de andre vognene men jeg hadde aldri vært itvil om at denne vogna er så og si perfekt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #7 Skrevet 2. februar 2009 Dere vet at det bare er i Norge vi bryr oss om dette med "full liggestilling", det som her karakteriseres som "tilnærmet full liggestilling" er mer enn godt nok, selv for nyfødte, i de fleste andre land. Så lenge babyen ikke er helt blodfersk ville jeg ikke latt akkurat det avgjøre hele vognkjøpet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå