Gå til innhold

Er dette virkelig normalt??? (Nedpress, tissetrang etc...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 uker til termin, og i 2-3 dager nå så har jeg nesten hatt direkte vondt når jeg reiser meg fra sofaen/stolen etc. Det eneste som er ok er å ligge på siden eller sitte. Men jeg vil helst unngå å sitte, for det er skikkelig ubehagelig å reise seg.

Har skikkelig press nedover, og jeg føler jeg må tisse HELE tiden. Går på do hver halvtime sikkert, men det kommer bare noen dråper.

I går var urinen litt lyserosa, og jeg ringte føden for å høre. Tenkte på urinveisinfeksjon. De sa jeg skulle se an, og hvis det fortsatt var lyserosa på mandag, så skulle jeg kontakte legen og levere en urinprøve.

I dag kan jeg ikke si at jeg har merket noe lyserosa når jeg tisser, men jeg lurer fortsatt på om det er normalt at det skal være så "vondt" og ubehagelig at jeg nesten ikke kan gå.

Jeg har så lyst til å komme meg ut litt, besøke noen, gå på kafé etc, men det er skikkelig vanskelig.

Er dette virkelig normalt? Hvis dette fortsetter, så blir de neste ukene VELDIG lange.

Skrevet

Høres ut som babyen din ligger med hodet godt ned i bekkenet, og da blir det ganske trangt der. Det er ubehagelig, jeg har det på samme måten nå! :-)

Skrevet

Både lege og jordmor sier et hun ikke har festet seg enda, men hodet ligger uten tvil ned. Men skal det virkelig gjøre vondt sånn som dette?

Skrevet

Har det på akkuratt samme måte, går som noe rart noe ! ;-)

Har hatt det slik i 2-3 uker, er 32+1 i dag...

Skrevet

Tro meg, ukene blir lange. Du har nedpress. Jeg har det samme. Har hatt det nå i 2 uker+. Det er fordi hodet ligger i bekkenet. Hos meg er det festet. Og det kan også være at babyen presser seg lenger ned i bekkenet. Jeg fikk vite sist at det hender ved fødsel at babyen har presset seg så langt ned i bekkenet at det er nesten halvveis ute... Så her er det også slik at å reise seg koster mye. Å gå, stå eller sitte koster mye smerte. Å ligge i ro på venstre side går greit til krampen tar meg fordi jeg har lagt for lenge der. Er i dag 1 dag på overtid og det virker ikke som om vår baby kommer det nærmeste døgnet heller. Du vil nok også kjenne noen skikkelige mensemurringer- hvis de ikke har kommet allerede. Slutten blir mer slitsom for hver dag som går!

Skrevet

Jeg har også vondt når jeg reiser meg opp, føler meg som en pingvin de første metrene jeg går! :-) Har det best når jeg ligger i sengen! Hodet er ikke festet her heller enda, men de siste dagene har hodet kommet lengere ned i bekkenet mitt. For bare en uke siden hadde jeg ikke dette presset der nede, og jeg springer også på do hele tiden! Så det er helt normalt at det er så ubehagelig nå på slutten, tungt, vondt, slitsomt, alt!

Skrevet

Huff, jeg som nesten håpet at noe var "galt", sånn at det kunne behandles. Vil jo så klart ikke at noe skal være galt sånn sett, men trodde ikke det var normalt å ha det sånn. Ser jo andre høygravide som flyr rundt helt normalt, mens jeg også føle rmeg som en pingvin når jeg går. Vagger og vagger. Og mannen min spør meg hele tiden om jeg ikke skal ut og finne på noe, siden jeg hele tiden sitter/ligger inne på sofaen. Men han forstår jo ikke hvordan dette føles. Det er ikke noe jeg heller vil enn å komme meg ut. Men bare tanken på å sette seg inn i bilen får meg til å grøsse....og ikke minst gå UT av bilen. Blæ, jeg hater dette her! Vil ha ut jenta min NÅ!!! Jeg som hadde tenkt å være kjempeaktiv og vaske og skrubbe og holde på hjemme når termin nærmer seg, for å evt. få fortgang på sakene. Men jeg klarer jo nesten ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...