Gå til innhold

Hvorfor velge og skrive med C/Ch når man kan bruke K???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg for min del syns Christine, Christian, Christer osv er mye penere enn Kristine, Kristian og Krister. Navnet er jo det samme, men jeg syns det ser penere ut, Det er vel smak og behag.

Og jeg tror ikke at et barn vil ha vanskeligheter med å lære seg å skrive sitt eget navn.

Jeg er helt enig med TurboMaria. Jeg synes det er finest å skrive med Ch/C enn K. Det er smak og behag ;) Dessuten er navn som Christine, Christina, Christian mer internasjonalt, og passer best hvis barnet en dag skal flytte til et annet land.

Jeg synes det er ultrarart og av og til på kanten til harry med c, og ikke minst ekstra bokstaver og kreative stavemåter. Kanskje er det fordi jeg er oppvokst i utlandet er Christian er korrekt, og ikke forstår hvorfor en fjerner den norske egenarten ved navnet. Det fungerer jo fortsatt internasjonalt, men gir bare navnet en sterkere identitet.

Hvordan en staver navnet henger sammen med hvem man er (alder, utdanning, bosted) på samme måte som navnevalget.

Jeg synes K er en hard og kantete bokstav, nesten som fire spydspisser... C er myk og rund i formen :-) Liker både Eric, Caroline og Rebecca bedre med c - det virker rett og slett mindre hardt, synes jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...