Gå til innhold

Når begynte dere med up&go bleier til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er jenta 10 1/2 mnd og kjøpte en pakke med Libero up&go bleier igår, nr 4.

Hvilke erfaringer har dere med slike bleier? Holder de på bæsj og sånt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte når lillegutt nektet å ligge på ryggen på stellebordet lenger... da ble det veeeldig vanskelig å ta på en vanlig bleie. Har hatt mer lekkasjer med up and go enn med vanlige.

Skrevet

Begynte når hun var 8 mnd, brukte de litt på dagtid når hun skulle bevege seg mer på gulvet. De holder like godt på avføringen, såfrem til at de ikke er ekstremt løs i magen. Da kan det lettere sige ut på sidene, mellom lårene.. Holder ikke på like mye væske som den vanlige heller, men det er jo bare å skifte den oftere.

Det som er synd er at vi fikk høre at de ikke ønsker slike bleier i barnehagen, fordi med de andre bleiene kan de skifte på de uten å må ta av alt. Hun skal ikke begynne før hun er 1 år, men synes det var litt dumt jeg.. Der skal de jo være veldig aktive, bedre med denne bleien da.

Skrevet

Hei Mamma til Christina,

Ville bare komme med en kommentar til innlegget ditt. Jeg har tidligere jobbet i barnehage og jeg forstår at du gjerne kunne ønsket at de kunne bruke up and go i barnehagen også. Men når man skal ut på tur i skog og mark med de små så er det så greit å slippe å ta av dem alle klærene for å sette på up and go bleiene. Ellers er de ikke til bry og du kan jo fortsette med up and go hjemme og bare ha "vanlige" bleier i barnehagen.

Skrevet

Jeg har prøvd det, men synes det er enklere med tape bleiene, siden Jonas ligger helt i ro likevel når vi steller på han. Må kle av han alt, og det gjør jeg ikke ellers med mindre han har bæsjet. Så her går det i tape bleier til han kan gå og evt ikke vil ligge i ro under stelling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...