Krysta-2nydeligesmå Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Hvordan vasker man lammeskinn uten at de blir helt klumpete etterpå? Lillegull har gulpet på skinnet sitt, og det er helt stivt der hvor gulpet var, selv om jeg har vasket bort med vann...Kvier meg litt for å bruke vaskemaskinen, da jeg er redd det blir stygt etterpå...
husmus &2 Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Jeg lurer også på dette. Forøvrig, vårt blir ikke stivt av gulp. Så rart. Derfor har jeg enda ikke vasket det. Det trengs nok en omgang.
Lotta med novembergutt Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Vi vasket vårt på 40 grader i maskinen, med mindre såpe enn vanlig + en ekstra skylling. Ble ikke ødelagt, fortsatt fint og mykt, men like mykt og fluffy som da vi kjøpte det blir det selvfølgelig ikke. Men om du har tid og tålmodighet til å børste det (finnes egne børster til lammeskinn, dessuten fungerer kattebørster utmerket), så blir det så godt som nytt igjen!
Nattinatta Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 aldri vasket mitt jeg, men vasket at annet skinn i stuen. Ble like fint igjen. Brukte vaskemiddel for ull... Ristet det et par ganger under tørking. Tror det skal gå helt fint! Husker ikke om jeg brukte ullprogram eller ei... Kanskje det er lurt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå