Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter tre måneder med kolikk endelig fått litt styr på nattsoving. Nå sover lillegutt i egen seng og som regel sovner han etter ti minutter med litt protestering (sutring). Men dagsovingen er fortsatt helt umulig å få til.

Er konsekvente på at han skal sove i vognbagen. Første lur på dagen går relativt greit. Da setter jeg hele vogna på verandaen og klarer som regel og rugge/trille frem og tilbake han i søvn i løpet av et par minutter. Men fra jeg legger han ned til han sovner er det hylskriking da... Etter 30 min våkner han og da er det ut å rugge/trille igjen. Får han til å sove tilsammen 1 1/2 time på dette viset (rugger han 3-4 ganger tilbake i søvn).

Men lur nummer to er bare rabalder. Uansett om jeg går på tur eller velger å sette vogna på verandaen igjen er det som regel hylskriking i et kvarter før han sovner. Har prøvd å legge han tidligere, senere men han er like sint hver gang. Sliter på et mammahjertet å høre den fortvilte gråten så lenge, men jeg må jo få han til å sovne. Før pleide jeg å ta han opp roe ned og så legge i vogna igjen, men da sovnet han aldri... Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få han til å bli med fortrolig med å sove på dagtid? Hadde engang et håp om at han skulle sovne av seg selv, men nå er mitt største ønske bare at han skal sovne uten å skrike....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vi bare nå prøve og feile. Vet ikke hvor gammel gutten din er da.

min er 8 uker. Og han nekter å plent å sove på dagen. hjelper til med litt mme til kvelden.

På dagen får vi til en lang lur 3-5 timer.(tenk om han hadde hatt den lane på natta. og de korte på dagen *suk*)

Men lur 2 er håpløs. etter evig krig får vi kanskje til30min. hjelper så lite. For han er ennå håpløst grinete. og tilslutt ild sint på kvelden.

Laken skrekk??

Vert hos fysioterapaut med låsning i nakken. hjalp den dagen på sovinga. Kanskje håp etter en eller to behandlinger til.

Skal kontakte manuellterapaut i morgen jeg nå. Tror det ligger mer bak her.

Fikk ut det jeg hadde på hjerte. Vet ikke om du ble noe klokere av det da. HIHI

Skrevet

vi slet også max med dette etter kolikkmåneder.

Rett og slett en kamp å ta... Her ville ikke gutten sovne uten bevegelse.

Jeg valgte hysjemetoden som går ut på å lage hysjelyder og være sammen med babyen. Da er han aldri alene når han gråter. etter et par dager var det mye bedre! Og ting går i rykk og napp, så det kan fort gå tre skritt tilbake hvis en har tatt ett frem. men slik er det bare.

Stå på ditt, etterhvret forstår han kanskje at det er sove tid når han legges?!?

Men husk at hvis han er 3 mnd, så er det ofte litt tidlig at de forstår rutiner ol. De har gått av å begynne med dette rundt denne aldrene, men det kan være en lang innkjøringsfase...

Skrevet

Her jobber vi også med dagsoving. Poden sover bra om natta, men om dagen blir det bare små 5-minutters-dupper. Og det er jo helt tydelig ikke nok. Han sovner greit på armen, men med en gang har blir lagt i senga våkner han. Med så lite søvn i løpet av dagen blir det selvfølgelig en del sutring, og til leggetid er han helt ferdig. I vogna(på tur) kan han sove i flere timer i strekk, men dessverre kan vi ikke sette vogna fra oss utenfor og har heller ingen veranda. Så idag har jeg rett og slett prøvd å legge ham i dunposen i vognbagen på soverommet. Så nå får vi se hvordan det slår ut. Krysser fingrene og håper på det beste, men ser at dette må vi nok jobbe litt med.

Skrevet

Han er 3,5 mnd. Og som sagt som er kveldene ikke noe problem. Etter å protestert i ti minutter sovner han og sover fint hele natta avbrutt av tre-fire amminger. Det var faktisk noe lignende hysjemetoden vi brukte for å lære han å sove i egen seng på kvelden.

Prøvde det samme på dagtid, men etter tre dager uten noen forbedring ga vi opp.... Men jeg tror han skjønner at det er sovetid når vi legger han i vognbagen nå, tror nesten det er derfor han skriker. Er akkurat som han ikke vil sove, er jo så mye artigere å være våken og se på ting ;-) Gjør med som sagt ingenting å gi han litt bevegelse for å få han til å sovne på dagen, men skulle gjerne lagt han uten skriking. Han sover noen ganger i bæresjal, men jaggu skriker han ikke før han sovner her og! Og han sovner definivt ikke på armen min, det har faktisk aldri skjedd ;-) Har også være til kiropraktor med han når han hadde kolikk men ingenting i veien med han (og han sover jo fint på natta så....)

Men tok du hysjemetoden på dagen og? Eller gikk det seg til når du fikk orden på kvelden. Her har vi hatt to gode uker med kveldslegging nå så kanskje det snart smitter over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...