Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke rutiner har dere ?

Gir dere barnet kveldsmat først, og så bading/stell? Eller bading/stell og så kveldsmat?

Og en annen sak, min samboer vil at barnet skal ha 20 grader på rommet, mens jeg lurer på om det blir for varmt for han, og våkner tidlig på morgenen av å være tørst. Lillegutt er litt over 1 år.

Jeg prøver å slutte med amming nå, men vet ikke om jeg kunne ha fortsatt med kveldsammingen kanskje. Tror ikke jeg har så mye melk, så det er mer for kosen. (men da blir jeg mer bundet opp til at jeg må være hjemme frem til han har lagt seg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar stellet og har på pysj ør kveldsmat, så får hun kos og tannpuss etterpå. Har rundt 20grader vi også siden hun konstant ligger uten dyne, og goså har begynt å kle av seg pysjen, men rundt 18grader er bra sovetemp.

Skrevet

Vi har middag sammen først, med flaske etterpå. Så er det bad, pysj og tannpuss. Synes det er greit å ta badet etterpå, for å få av matgriseri :)

Pluss at badet og soverommet er oppe, og kjøkkene nede. Så da slipper vi så mye opp og ned, opp og ned :D

Vi har et par og tjue grader på soverommet. En kombinasjon av at han alltid sparker av seg teppet, og at sambo ellers fryser...

Han våkner alltid tidlig, men synes han våkner ekstra tidlig om det er for kaldt i rommet. Da våkner han iskald på beina....

Skrevet

Vi gir kveldsmat ca 1 time før legging. Litt lek på gulvet. Stell(ikke bading). Får en flaske med melk på fanget. Pusser tenner og så rett i seng ca kl19. Vi har 16-17 grader på soverommet. Sover mye bedre når det er kjølig i rommet.

Skrevet

Hos er det kveldsmat først og kveldsstell etterpå. Men det hender at hun bæsjer rett før kveldsmaten og da tar vi likegodt hele kveldsstellet og eventuell bad før kveldsmaten.

Det hender også at hun har fått middag litt seint og da tar vi kveldsstellet før kveldsmaten sånn at kveldsmaten ikke kommer for tett opp til middagen.

Så med andre ord, vi er er ikke så strenge på å følge rutinene så lenge hun får legge seg til noenlunde fast tid . Det siste vi gjør er alltid tannpussen.

Vi har det ganske kjølig på barnerommet, men hun har sauseskinn under seg og sovepose utenpå pysjen og tynn dune oppå. Da sparker hun ikke av seg dynen og er god og varm om natten. Jeg selv blir helt ør i hodet hvis det er for varmt på soverommet så jeg tenkte det var godt for hun å ha det litt kjølig og. Har aldri målt temperaturen da.

Skrevet

Kveldsmat rundt 18.30/19.00 så bading/dusj eller stell. Barn blir ofte trøtte etter bading og stell derfor har vi valgt mat først så hun ikke blir trøtt når hun skal spise og så griser hun veldig (ofte pålegg i håret)

Så er d på jakt etter kosekluten og sutta og kanskje sitte litt i sofan før d er legge tid rundt kl20. (skal vi opp tidlig sånn rundt kl 07, er d legging 19.30). Flaske med melk får hun mens hun spiser brødskiver.

Har mellom 15 og 17 grader på rommet. Sover mye bedre da. Har pledd som er lagt rundt magen og dynen som et belte på en måte og stappet ned under madrassen så hun ikke blir teppeløs.

Barn er ofte mye varmere enn oss voksne og man blir varmere når man sover.

Har alltid hatt krybbedød i bakhode, så bedre litt for kaldt enn litt for varmt da varm sovetemp øker sjansen før krybbedød.

Men d må nå forbli hver og en sitt valg.

Skrevet

Kveldsmat.

Eventuell bok.

Vasking og nattdrakt på.

Flaske med melk (kosestund i fanget).

Pusse tenner.

Senga og natta:)

Hun er 1.5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...