aaha Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 gutten min på 7 mnd har hatt utslett i ansiktet i noen uker nå. Det var til å begynne med bare litt røde roser i kinnene, men så kommer det og går litt, og nå er han kanske rød i kinnene og på haka. Det kjennes litt tørt og ru ut. Det klør ikke. Er dette bare resultat av kulde, siden han sover ute på dagen? Eller kan det være en matvare han får som han ikke tåler? Hva bør jeg eventuelt gjøre, det virker jo ikke å plage han, men vil jo ikke at han skal gå å være allergisk mot noe uten å vite det heller!
sjokolademams Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Det første du bør gjøre, er å smøre ham med en feit krem, helst en uten parfyme i tilfelle han er allergisk. Locobase kan være grei, men det kan være at du må ha en enda feitere krem enn den. Spør på apoteket, de kan antakelig hjelpe deg med å finne ut om det er eksem han har, eller om det er pga. kulde. Hvis ikke, ville jeg tatt en tur til legen eller helsestasjonen.
aaha Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2009 takk for råd! vet jo den a-kremen brukes til så mye, den er kanskje fet, og også kuldebeskyttende eller? skal dra på apoteket first thing i morra;-)
Slæsh84 Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Vet helsestasjonen anbefaler a-krem.. Men en kan likegodt bruke locubase,apobase osv... Det høres ikke ut for meg at det er eksem, jenta mi på 8mnd har og røde kinn,tørr hud.,men hun har i tillegg en flekk i pannen som er eksem,den er ikke rød,men litt mer skorpe lignende egentlig.. Da smører jeg med en eksem krem helsesøster anbefalte meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå