missmam Skrevet 1. februar 2009 #1 Del Skrevet 1. februar 2009 Skal gjøre en laaang historie kort! Vi har alltid kjent hverandre..fra vi var små... vært sammen i 10år og har en herlig liten datter sammen som blir 2år om 2uker! Jeg er nå gravid med nr2.og er 36uker på vei.. Han gikk i fra meg da jeg var 3mnd på vei..planlagt gravid...!! Fremfor en annen dame..som han fortsatt styrer med.. det er ganske slitsomt og vanskelig for meg å godta.. hun var på toppen av alt en jeg kjente.. Så nå de mnd vi har vært fra hverandre, har han vært lite til stede for datteren vår..han har hatt henne 2hver helg og en dag i uken.. men mange av disse dagene har han plassert henne til mamman sin for han sal ditt og datt.. Han har heller ikke vært grei mot meg..vi har en hund sammen som jeg ikke få treffe nesten Han mener han ikke vil ha mer styr enn nødvendig.. holder at vi må dele på barna... ! Han har vist null interesse for svangerskapet.. ikke spurt meg ene eneste gang hvordan det går med magen, ikke kjent et livstegn fra babyen sin, aldri spurt hvordan det gikk på kontroll om han visste jegvar der osv..ingenting.. Jeg har mast på han i fler mnd o han kan stille mer opp og være litt mer til stede for datteren sin..hun er så liten.. og de hadde super gpd kontakt da vi bodde sammen.. hun var den pappa jenta..er så trist å se hva som skjer.. Han seter denne damen foran henne.. pluss at han holder på å starte sin egen bedrift som tar mye tid.. Så jeg tenker vedlig på de tnår baby kommer.. kommer han til å stille opp.. om baby skla bli kjent med pappa.. er det jo viktig at han kommer hit ofte å blir kjent.. Jeg vil at han skal bli kjent med baby.. jeg har liten familie og få vener med barn osv.. så derfor ikke så mange til å avlaste mg.. Vi har også en dårlig kjemi etter alt han har gjort.. så vi må "trene" på å omgåes nå som baby kommer.. orker ikke trene på det når baby kommer. Jeg tenkte åogså å skrive ned en "avtale" ang baby når vi prater i morgen.. for å ha det skriftlig! Jeg bil ikke at han skal komme hit når det passer han.. vil at det er jeg som betsemmer det.. Også med tanke på datteren vår.. er liksom viktig at hun ser at han er pappa til baby også.. men også viktig at hun ikke blir vant til at pappa er her så ofte.. for om noen mnd når han kan ta med baby vil han jo forsvinne igjen.. hvis han stiller opp nå i begynnelsen.. så kanskje viktig at han kmmer etter hun er lagt inni mellom også? Hvordan avtale burde jeg lage? hva tenker dere ? Er likso litt lei av at hun dama kommer foran også! Jeg har hele tiden vært bestemt på å ikek ha han med på fødselen.. Men nå når det nermer seg tenker jeg mer og mer på om han burde være der.. men holkde seg i bakgrunnen.. tenker om han ikke er der og iek har vært der hele svangerskapet.. så blir det vanskelig for han å få den "følelsen" for baby han burde ha.. og derfor større sannsynlighet at han ikke stiller så mye opp... huff.. dette ble nok lant rotet..skrive feil osv.. men har ikek tid til å lese igjennom det.. Er en liten rakker her som lukter fra bleia.. og skal ha luren sin nå! Men HÅPER dere kan svare meg i DAG Tuuusen takk!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139560522-hei-er-det-noe-liv-her-inne-h%C3%A5per-noen-kan-se-hit-litt-skal-ha-en-samtale-med-bf-i-morgen-og-trenger-noen-r%C3%A5d/
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #2 Del Skrevet 4. februar 2009 Heia. Leit å lese at du er i en sånn situsjon,når du er gravid.For da ska mann være lykkelig og glad.Er ikke så enkelt det der. Håper det ordner seg for deg.For ingen ska gå gjennom en fødsel alene mener jeg..akkuart som mann ikke har nok med seg selv,og hormoner,smerter osv.Mitt råd til deg,ikke mas på han.Fortell han at han får ha dattra deres aenhver helg.Vær bestemt,ikke sint,unngå krangling.Er ikke lett men prøv-Jeg har 3 barn,samme barnefar.Men tok han på fersken da j var 4 mnd på vei.Vi var gift,sammen i 10 år.Han var feig,sa ikke engang at dem hadde blitt ilag,men greit,bestemte meg for å klarre meg uten han.Og det gjørde jeg.Ang fødsel,si at du gjerne vil ha han der,men at du ikke forventer noe av han.La han få dårlig samvtighet,(enkelte som min eks mann veit ikke hva det er engang han)Men ang fødselen din,ikke la han eller noen andre ødelegge den fine opplevelsen.Ta med deg bestevenninna di/søster/mor..Evt hvis du ikke har noen i nærheten,snakk med jordmora der du ska føde.Jeg ska love deg dem tar ekstra godt vare på deg.Barnefaren ville ikke ha noe med sønnen min å gjøre,men jeg hadde med meg 2 gode venninner,og topp jordmor.Nå er sønnen min 2,5år og far hans har aldri sett han. Nå har jeg verdens beste kjærste,3 skjønne unger.Så håpet er der,en vakker dag møter du også din drømme prins ,Tro meg,han fins..Når du er klar så kjæm han ridende,hehe..Tenk positivt. Ang samvær: Gå til mekling.Skriv ned avtalen..Betaler han bidrag??Hvis ikke så krev han for det.. Hvis han nekter/usikker på om han er far be om en Dna test,da kan ikke kan nekte for at han er far..Min eks nekta,ikke til meg for han visste jo det,men til sin mor,familie og nydama. Lykke til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139560522-hei-er-det-noe-liv-her-inne-h%C3%A5per-noen-kan-se-hit-litt-skal-ha-en-samtale-med-bf-i-morgen-og-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-139584162
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå