Elin snart mamma til 3 Skrevet 1. februar 2009 #1 Skrevet 1. februar 2009 Synes lillegull er så vanskelig å vekke når vi skal mate. Fikk ikke skikkelig med melk før i dag jeg da så her har det vært mating med mme i beger fram til nå i tillegg til det lille jeg har hatt . Noen som har noen gode vekketips siden han skal ha mat hver 3-4 time?? Er det noe jeg kan gjøre for at han skal være mer intressert i å ta mat fra puppen? han ligger ofte å bare koser på den. Har vorta ytterst i munnen å bare smatter på den. Han var 36 +3 da vi fødte så det var litt for tidlig bare
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #2 Skrevet 1. februar 2009 Hei! Dette skjønner jeg er frustererende for deg. Min gutt ble født 12 uker for tidlig, så vi var naturligvis lenge på sykehuset. Vi reiste hjem da han var 34+6 og da spiste han alle måltidene fra puppen. Jeg har aldri vekket han hjemme, men vi prøvde det på sykehuset før vi dro hjem. Det var jo ikke lett, vil man sove så vil man sove... De gangene han ikke ville våkne sondet vi ham. Det er jo ikke så lett for deg... Trøsten er at det blir bedre når han blir litt større, men han må jo ha mat. Jeg synes du skal ta kontakt med Ammehjelpen. Gå inn på Ammehjelpen.no og les der. Anne Grøvslien på Rikshospitalet har spesialkompetanse på amming av premature barn. Ring henne, hun er kjempeflink og hyggelig. Det var jo ikke så mange råd å få fra meg da, men jeg håper du ringer ammehjelpen. Pumper du deg forresten? Hvis du vil opprettholde produksjonen selv om han ikke klarer å spise helt selv, bør du pumpe deg. Jeg synes det er dumt at du blir sendt hjem fra sykehuset når barnet ikke klarer å spise skikkelig av puppen:( Dette ble veldig rotete, sorry. LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 Et tips er å skift bleie. Da blir de løftet litt på og får det litt kaldere. Og så kan dere prøve på at pappaen tar småen med på en liten bæretur i huset om han sovner på fanget ditt før han har spiste noe særlig. Ofte kan de våkne litt når det blir løftet opp av en annen person. Dere kan også se om det hjelper å gi han et bad. Noen små våkner av det. Han er såpass gammel at jeg tror at han snart vil begynne å våkne til og at det kanskje bare er litt gullsot som henger igjen - så da kan du trøste deg med at denne vekkekampen snart er over
Elin snart mamma til 3 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2009 tusen takk for gode tips. Han våkner av skifting, bading etc men ligger fortsatt å bare drar munnen over brystvorten. tar lang tid for å få han til å "ta tak" å da suger han ikke lenge før vi er i gang igjen med å bare dra munnen over. Skal inn til ahus igjen i morgen da for oppfølging. Sånn som det er nå er det nesten håpløst å få han til å spise. Klarer i allefall ikke å holde meg til 3-4 timers greia hvis jeg skal forholde meg til når han er ferdig med måltidet på puppen.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2009 #5 Skrevet 2. februar 2009 Vi fikk beskjed om at om babyen virker sliten ved brystet eller blir ekstra trøtt etterpå så skulle vi ikke la ammingen vare mer enn 30 - 45 min (helst ikke mer enn 30). Da skulle vi legge babyen igjen og så ta barnet opp når det ble sultent eller etter tre timer fra da måltidet startet. Mange små babyer (spesielt de som er født fortidlig) kan bli ganske sliten av å suge. Lykke til i morgen. Skriv gjerne ned alle spørsmål du har - det er lett å glemme når man først er der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå