Gå til innhold

Jeksler bakerst i munnen - erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår holder på å få de bakerste jekslene i munnen. Han har ikke tidligere hatt så mye plager når han har fått tenner (som vi har merket iallefall), men nå lurer vi på om det er disse tennene som gjør at han våker flere ganger om natten etc...(vi håper det er det for å si det sånn, og ikke en ny uvane... :-) ) Noen som har erfaring med at disse bakerste jekslene er mer plagsomme å få enn de andre tennene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jodda de husker jeg godt gitt. trodde jentungen hadde blitt smårar og alvorlig syk. fikk 3 års jekslene hvis det er det de heter. feber og masse styr om natta, oppe flere ganger hvor hun grein utrøstelig.

Men så fort de kom ut av gommen og stakk ut i jeksel hjørnene så var hun blid som solen igjen. så det er lys i tunnelen. hun brukte nesten en mnd fra første utbrudd til siste, fra før første jeksel var brutt ut til siste jeksel var brutt ut. enkelte ganger hadde hun så vondt at vi fikk beskjed fra legevakta om å bruke paracet til henne, ble bedre da.

Lykke til det går nok over! Hvis det er tenner da.

Skrevet

er vel ingen tenner som heter 3 års jeksler... er vel 2 års jeksler, 6 års jeksler og 12 års jeksler. og til slutt visdomsjekslene......

tenker du på de første jekslene?

min hadde ingen plager. jeg oppdaget bare plutselig at det var kommet tre stk helt opp. hehe...

Skrevet

Sønnen min har ikke reagert på noen av de andre tennene, men de bakerste jekslene var slitsomme... Ville ikke spise og pekte på munnen og sa "aaauuuu" Men her varte det noen dager, også var det over. Gi paracet hvis det er veldig plagsomt! Spesielt på natten...

Skrevet

Prøver å hive meg på denne tråden, jeg. Har en 2-åring som plutselig har blitt helt rabiat. Er til vanlig en liten ganske blid jente som kan være forferdelig trassig, men siste tida har hun vært så mye mer rasende hjemme og på en annen måte en vanlig trass, ganske blid i barnehagen. Siste dagene har hun også hatt helt løs avføring, men bare en gang om dagen og som hun blir ganske sår av, ligner litt sånn jeg mener det var da hun fikk tenner. Så idag tenkte jeg kanskje det var forklaringen. Prater bra og benekter vondt i munnen, men man kan vel ikke helt stole på hva de sier om smertelokalisasjon.

Kan det kanskje være at vi bare må vente på tennene?

Skjønner jo at ingen kan svare sikkert på dette og kanskje er det bare en del av "selvstendighetsalderen", men akkurat idag ble jeg så sliten og lei at jeg måtte lete etter litt forklaringer og trøst!

Skrevet

Nei jeg tenkte ikke på første sett med jeksler men andre sett med jeksler. de første jekslene gikk helt greit med min jente også, men det andre settet tok mye lengre tid og var mye vondere for henne. trodde ditt barn hadde fått første sett med jeksler. håper det har blitt bedre uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...