Gjest Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Ser mange diskusjoner om merker a la Trolldresser, Reimadresser og ull versus bomull. Er det slik å forstå at mødre som bruker nevnte merker synes mødre som ikke gjør det er uskikket? Tror de fleste foreldre vil det beste for sine barn uavhengig av merkelappen på dressen. Og at barna ikke nødvendigvis får en dårligere barndom av såkalte billigere merker. Og nei, dette er ikke en debatt om hvilket merke som er best, men om det er slik at de "beste" mødrene er de som bruker de dyreste merkene? Er selv en avslappet 3-barnsmor som ikke nødvendigvis kjøper det dyreste selv om økonomien tillater det, men som likevel føler meg som en god mor. Og har til gode å se mine barn fryse uansett merke på dressen...
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Jeg kjøper nesten alt av klær til barna på salg!!!! Hvorfor bruke mye penger på noe man kan få billigere.. Jeg vil jo ha det "beste" for mine barn, men velger ikke de dyreste merkene. Når man ser på tester for uteklær/sko til barn, så er ikke det dyreste ofte det beste. Vil noen bruker mer penger på merkeklær, enn andre så er det deres sak.
Frøken Freken Skrevet 1. februar 2009 #3 Skrevet 1. februar 2009 De som kjøper billig ER dårlige mødre. Neida - selvsagt ikke! Selv kjøper jeg mye dyrt til Snuppelure, og jeg er ikke helt enig med meg selv om det er bra eller ikke. Har argumentert med at en baby som ikke rekker å slite ut klærne sine heller kan ha få og dyre klær som kan gå i arv, enn mange billige klær. Og så har jeg tenkt at jeg heller vil kjøpe norske/nordiske klær som ikke har reist så langt og ikke er sydd av pakistanske barnearbeidere. (Satt på spissen;) Jeg bruker mye ull, for det syns jeg rett og slett virker mest behagelig. Når det gjelder barnehagedresser hører jeg på venner som jobber i barnehage og som sier at det faktisk er STOR forskjell på reima og feks troll. Og så kjøper jeg en del brukt på Finn og arver. Når jeg er med på debatter om merker er det mer fordi jeg gjerne vil høre hva andre er fornøyde med, og nyte godt av deres erfaringer.
husmus &2 Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Som barn fra Oslos vestkant vet jeg vel alt om merkehysteri og tro meg,Troll og Reima er ikke en gang i nærheten av hva som egentlig gå for dyre merker. Når det er sagt, stil og KOMFORT er det viktigste for meg. Folk må få lov å kjøpe det de vil, personlig synes jeg ull bodyer fra H&M er geniale. For ikke å snakke om bomullsbodyer fra Walmart men det er en annen historie...
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Tina Synnøve har arvet alle klærne hun har... Men unntak av det hun har fått i gaver. Det eneste jeg har kjøpt selv er ullbodyer og andre ullklær. Enkelt og greit fordi jeg liker ull best. (det er heller ikke mange som låner bort, gir bort ullklær) Jeg er veldig glad for at vi har fått så mye klær. Vi har ikke dårlig råd. Men disse klærne er jo like bra!
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Jeg er enig i at er tull å bruke mye penger på vanlig tøy i de minste str. Synes feks fru Lyng har mye dyrt tøy ala Ralp Laurent som jeg aldri ville giddet å bruke penger på. Her synes jeg kjede butikkene som h&m og lindex har masse fint og rimelig. Når det gjeder dresser og sko er jeg mer merkefrik. Reima-dressene er et must hver vinter, og er ikke bortkastede penger. De kommer alltid best ut i testene, og her er det store forskjeller. Det er ikke alltid at pris følger kvalitet, men når man ser de årlige testene fra foreldre og barn synes jeg ofte at de dressene/skoene som koster litt også er bedre. Dresser og jakker kan jo også arves til nesteman...Da er det jo greit med god kvalitet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå