ingrei Skrevet 1. februar 2009 #51 Skrevet 1. februar 2009 :-) Enig med deg! Da vi flyttet inn i nytt hus, ble alle bøkene plassert i kjelleren. Hva er vitsen med å ha bøkene på utstilling? Skryte av hvor mye en har lest? Oppslagsverk som leksikon, atlas osv kan være greit å ha tilgjengelig, men ellers pakker vi bort/gir bort bøker vi allerede har lest...
Let's hear it for the boys! Skrevet 1. februar 2009 #52 Skrevet 1. februar 2009 Jeg kan faktisk ikke huske om jeg noengang har bitt meg merke i at andre ikke har bokhyller hjemme. Bøker er viktig for meg, så jeg leser mye. Jeg skal ærlig innrømme at jeg tenker mitt om folk som ikke leser bøker. Blant annet at de må ha dårlig fantasi. Jeg liker bøker bedre enn filmer, fordi jeg da kan lage mitt eget bilde av mennesker og situasjoner, og ikke få det inn med teskje.
Trebarnsmamma30 Skrevet 1. februar 2009 #53 Skrevet 1. februar 2009 Har dere hørt om å låne på biblioteket?? Jeg har lest en god del bøker, vært glad i bøker helt siden jeg var barn.. men det er ikke så mange bøker jeg har kjøpt selv, har jo noen da men ikke all verdens.. En gang jeg var sykemeldt leste jeg 14 bøker på noen uker, som var lånt på biblioteket.. synd at ingen kunne se dem på utstilling i bokhylla:) Nå fikk jeg lyst å ta meg en tur på biblioteket..må innrømme at det ikke blir så mye lesing lenger etter jeg ble mamma..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #54 Skrevet 1. februar 2009 Hva vil du frem til? At folk som har stua full av bokhyller med bøker er mer intellektuelle enn dem som ikke har det? Selv har jeg kun barnebøker i ei hylle i stua - ei hylle som dessuten også rommer diverse spill, filmer, tegneserier og blomster! Jeg har lest MAAAANGE bøker i mitt liv, men de fleste av dem har jeg lånt. Og de jeg selv har kjøpt, har jeg gitt videre eller kastet - eller de ligger lagret i pappesker i boden. Har overhodet INGEN behov for å lese samme bok mange ganger, derfor sparer jeg heller ikke på bøkene. Dessuten syns jeg personlig at det ubeskrivelig lite pent med en stue full av bokhyller og bøker i stua... overhodet ikke noe estetisk med det, i mine øyne..
Slalotte Skrevet 1. februar 2009 #55 Skrevet 1. februar 2009 Tenker at de ikke er spesielt glad i bøker vel..
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 1. februar 2009 #56 Skrevet 1. februar 2009 Både jeg og mannen eier ekstreme mengder bøker. Jeg har lest MYE mer enn de fleste jeg kjenner - for å si det som det er. Vi har alle bøkene på biblioteket vårt - et eget rom. Skulle vi hatt dem i stua, der gjestene oppholder seg, så hadde vi følt oss innvadert av bøker! Hva de som ikke kjenner oss så godt, kommer på besøk og tror vi ikke har bøker og bokhyller tror, gir jeg en dugelig god dag i!!! Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg ikke bryr meg om hva andre måtte tro på den fronten! Det er lenge siden jeg lærte meg å ikke dømme folk ut ifra bokhyllene. Men: det er jo interessant å se hva folk har i hyllene! Folk kan da være oppegående og interessante selv om de ikke har lest så veldig mye. Jeg kjenner jo "idioter" som ikke har gjort annet enn å sitte med nesa i ei bok her i livet... Moralen er: døm aldri for fort!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #57 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har sluttet å lese skjønnlitteratur. Begynner jeg med en, så greier jeg ikke å legge fra meg boken dør den er ferdig lest. Kan lese til fire om morgenen hvis det er som må til for å avslutte boken. Og det er slitsom! Er student og leser studiebøkene mine på dagtid. Studiebøkene mine er ikke noe pene gjenstande,r derfor ligger de i skapet. Ingen bokhylle her, men nok av bøker for det.. Synes folk skal slutte å dømme andre!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #58 Skrevet 1. februar 2009 ingen kan se det men jeg har masse bøker. Men de står ikke i bokhyller men inni skap over senga mi på soverommet. Har aldri tenkt over om folk har bokhyller eller ikke, og om noen ikke skulle lese så er vel det demmes sak, de trenger ikke være dumme eller uvitende av den grunn. Du er ganske sneversynt om du tror at de ikke leser bare for det at du ikke ser noen bokhyller. En annen ting er at ikke alle gidder å beholde bøker de allrede har lest, jeg kan ikke lese en bok to ganger for jeg husker for godt historien at da blir det kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #59 Skrevet 1. februar 2009 hmm...litt merkelig, for jeg tenker at de som har masse masse bøker og gjerne tungt lesestoff i hylla si er gjennomsnittlig ikke den peneste blomstern i buketten heller..................................................................DESVERRE.....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #60 Skrevet 1. februar 2009 Har jeg aldri tenkt noe over. Regner med at du som spør har ei pen samling bøker som står på utstilling i stua.... så alle skal se hvor interessant og belest du er....
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 1. februar 2009 #61 Skrevet 1. februar 2009 Jeg har bøkene i skap med lukkede dører....hm....er jeg "dum" da, fordi jeg ikke viser fram alle mine akademiske samlingeR?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #62 Skrevet 1. februar 2009 min mor jobber i bokhandel men har ikke bokhylle hjemme. hun kan alt og har lest det meste
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #63 Skrevet 1. februar 2009 haha!! for en teit tråd! det at folk har forskjellige interesser i livet er fullstendig nytt for noen..
b10na&lillegull Skrevet 1. februar 2009 #64 Skrevet 1. februar 2009 En bokhylle har vi, men den er fylt med andre ting enn bøker, vi låner heller bøker på biblioteket gratis og kjøper noe annet for de pengene vi kunne brukt på bøker.
Miss Misantrop Skrevet 1. februar 2009 #65 Skrevet 1. februar 2009 Jeg tenker ikke nedlatende tanker, men jeg elsker bøker. Jeg er ganske glad i stuer med sjel og jeg syntes bøker er med på å lage sjel og personlighet. Til dere som syntes bøker er rotete vil jeg si at jeg syntes stramt interiør virker pietistisk, kaldt og upersonlig.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #66 Skrevet 1. februar 2009 Eier ikke så mange bøker, da det er greiere å låne på biblioteket. De fleste bøkene leser man uansett bare en gang. Album og oppslagsbøker har vi i skap, penere og mindre støv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå