Gå til innhold

Hva tenker dere når dere kommer hjem til folk som ikke har en eneste bokhylle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg da tenker noen nedlatende tanker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går da ikke gjennom huset til mennesker for å se om de har bokhyller. Våre er på biblioteket i kjelleren, ikke mange som har vært der. Håper ikke du har vært til meg da.

Skrevet

Mine er på soverommet og gjestene mine er IKKE invitert dit!!!!

Skrevet

Som regel får man da en omvisning første gang man er på besøk hjemme hos noen.

Skrevet

Er vel ikke ment at alle skal være like leselystne som andre da vel. Må nok slå fra deg slike dumme tanker. Hva med de som ikke har tv eller bil, hva tenker du om disse da.

Skrevet

Hva leser de da? Det er det jeg tenker. Jeg leser overalt. På do, i sofaen, når jeg spiser, i senga... Men jeg leser blader også da. Men jeg tror de må kjede seg.

Skrevet

Da tenker jeg at dette antagelig er mennesker jeg kan bli venner med. Vi har albumer, tre pocket-bøker og et atlas i reolen vår. Har ikke lest en bok siden jeg måtte på gymnaset. Så befriende deilig å slippe å leve som en bokorm i sitt voksne liv. Fatter ikke at småbarnsforeldre har tid og overskudd til å lese voksne bøker.

Skrevet

haha..du som leser så mye, og som har så jævla høye tanker om deg selv over her.. Det jeg tenker om deg akkurat nå, er at du er en utrolig kjørr person som sitter inne med trynet dikk trøkkt ned i ei bok, og som aldri er ute i naturen og som aldri er aktiv!

Så dette går begge veier bare så det er sagt!

Folk med svææææære bokhyller ser jeg på som utrolig kjedelige og ikke minst late folk!

Skrevet

Sa jo aldri at jeg tenkte noe negativt om dem, eller hadde høye tanker om meg selv. Bare at de må kjede seg.

For min del trenger ikke folk å lese, for all del. Men de trenger ikke å være så hårsåre heller.

Skrevet

Tror du vil få problem med å finne hold i påstanden din om at folk som leser er mindre aktive. Det er nok heller omvendt.

Skrevet

Jeg tenker at de må ha et sabla rot i bøkene sine.

Skrevet

anonym 23.07:

Omvendt? Så du mener at vi som ikke bare måååååå lese på do, på senga, mens vi spiser osv er mindre aktive enn dere som leser så øya nesten spretter ut?

Den tiden du bruker på å lese, bruker jeg ute i skauen på ski, på tur med hunden min, på trening osv..

Men det hadde vært supert å høre argumentene dine for at vi som ikke leser er mindre aktive enn dere lesehester :)

Skrevet

Tenker at de har en ren og pen stil.

Pocketbøker og stygge permer er stygt og "tar for mye plass" midt i stua. Vi har våre i pene hvite esker på lageret.

Skrevet

Jeg kan da vel ikke vite om de ikke har en eneste bokhylle, aner jo ikke hva de har på soverommet feks

Skrevet

Det er ikke alle som ikke leser, som er så veldig aktive. Storparten av dem tilbringer heller tiden foran TV. TV er som kjent mer passiviserende enn litteratur.

Men dette er generelt. Ikke ta det personlig.

Skrevet

Jeg har bokhylle i 2.etg ;o)

Skrevet

Det er ikke alle som ikke leser, som er så veldig aktive. Storparten av dem tilbringer heller tiden foran TV. TV er som kjent mer passiviserende enn litteratur.

Men dette er generelt. Ikke ta det personlig.

Skrevet

Våre bøker er i et skap, for jeg syns det er så utorlig stygt med bokhyller, syns det ser så utorlig rotete ut. (men det er min smak da)

Skrevet

Ja, jeg mener det. Fordi de som ikke leser bøker generelt er uopplyste og mindre oppegående. Og de egenskapene innehar også de som ikke holder kroppen i orden. Den tiden jeg bruker på å lese bruker nok ikke brorparten av de ikke-lesende på å være fysisk aktive, men derimot passive foran tv-apparatet.

Skrevet

Hæ?Det hadde jeg aldri tenkt på!off så patetisk:=(

Skrevet

Æsj, å lese på do er bare sååå stygt og ekkelt! Et sted jeg jobbet før, var det noen som tok med seg avisa inn på do mens de dreit. ALDRI om jeg leste den da! Hælte ikke ta i den engang! *grøss*

Skrevet

anonym 23.24:

Du som er så belest, burde vel finne et bedre ord enn "storparten"??

Skrevet

Jeg ser blir sjokkert når jeg ser at folk ikke har bøker. Da tenker jeg at det nok ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Dessverre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...