Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere andre mammaer stiller dere til innføring av mat til småttisene? Jeg har ei jente på 4 måneder, og jeg ønsker å fullamme til hun er 6 måneder (om det lar seg gjøre da). Vi stresser ikke med å begynne med grøt slik jeg føler en del andre gjør. Er det noen grunn til det forresten?

Og hvordan ser dere på å la de små smake på alt mulig når de er så små? Sånn som kaker og andre "unødvendige" (i mine øyne) ting. Er det jeg som er hysterisk, eller er flere som meg? Må sies også at vi har en del allergi i familiene våre. Hadde vært supert med andre sine meninger her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig med deg!!!

Er veldig imot å la småunger få smaken på søtt. Det er jo helt unødvendig!! Det de ikke får smake, vil de heller aldri savne!

Det verste jeg ser er små barn med saft i flaska... Sukk... Venn dem til vann!

Du er IKKE hysterisk. Hadde flere tenkt som oss, ville ikke så mange barn få sukkersyke og bli overvektige og late :)

Jeg har også tenkt å fullamme i 6 mnd, tror det er best for babyen min.

Skrevet

Helt enig med deg. Så lenge babyen går opp i vekt og trives, er det ingen grunn til grøt før 6mnd alder. Og jeg er helt klar på det når svigermor gnåler om når vi skal begynne med grøt -det er helt uaktuelt. Det e beste er jo morsmelk enn så lenge, og da er det helt meningsløst og tullete, i mine øyne, og skulle gi kake av alle ting! Det må jo være det verste. Selv om det sikkert ikke er skadelig ser jeg ikke poenget, og det er nå hverfall ikke snilt mot babyen.

Nei, når andre maser om annen mat, bare si at morsmelk er det som er naturlig og best for barnet ditt. -Og at alt annet de maser om er old news, og utdatert;)

Skrevet

Godt å høre:) Da skal jeg fortsette å stå på mitt, hehe.. Takk skal dere ha.

Skrevet

syns ikke du er noe hysterisk!!

jeg hadde også planer om å fullamme til vesla var 6 mnd men hun var ikke fornøyd om natten så vi begynte med grøt når hun var 4 1/2 mnd:) nå er hun 6 mnd og har fått smake gulrot, potet og banan. vann liker hun kjempe godt også:D:D har ingen planer om å gi henne noe med sukker på lenge enda!!! vet om folk som dupper smokken i både saft og brus når barnet ikke er 4 mnd engang, DET gjør meg så forbanna!!!! de får i seg mer enn nok sukker senere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...