...♥... Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Tenkte å begynne å gi jenta vår vann for å venne henne på dette. Men skal jeg da koke vannet før jeg gir det til henne? Det blir sagt så mye forskjellig, så vet ikke helt hva jeg skal stole på.. Tenkte å høre hva dere bruker? Jenta er 4,5 mnd.
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 vi var på sykehus i 3,5 uke etter føsel, og hatt veldig god oppfølging av overbarnelegen på ullevål, som sa til meg på 6 mnd'rs kontroll: Har du virkelig kokt alt til han lille hele tiden? Hehe ja sa jeg da.. Så sa han, tenk på alle bakteriene han får i seg når han er på gulvet eller den slags, det er verre enn vann fra springen..... Så da sa han til meg, at både flasker og smokker kunne jeg bare vaske i vann og salo, og skylle godt, og når jeg skulle lage mat, kunne jeg bare fylle vann fra springen, dette gjalt også når jeg skulle bare gi vann... Huff, jeg kunne begynt med dette når han var 4 mnd, men holdt på i 2 mnd ekstra hehe.... Men like greit!!! Men konklusjon, det er bare å fylle kaldt vann fra springen og varme det opp....
...♥... Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2009 Hehe.. Ja, du har jo et poeng der da.. Hun ligger mye på gulvet, og slikker på alt hun kommer over, så hun får nok i seg både det ene og det andre.. Hmm... Da skal jeg prøve med vann imorgen! Flaskene har jeg vasket i zalo og vann på dagtid, og så har jeg kokt alle flaskene en gang om kvelden etter at hun har lagt seg, synes det er like greit.. Takk for svar!
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Du gjør det du selv føler er best angående å koke flaskene på kvelden, men du trenger ikke lenger.... Vi har spart MASSE strøm allerede, på 1 mnd.... Også sparer du myyyye energi... hehe, både deg selv og strøm hehe
lolipoli Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Det er valgfritt å koke vann eller ikke. Jeg har kokt alt til første barnet men til minste koker jeg hverken vann eller flasker. Begge barna er like friske:-)
2 fine små Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 Interessant med faglig godt svar fra Ullevål. Jeg vil likevel si at jeg koktet alt til hun var fire mnd, så begynte jeg å bruke KALDT vann fra springen, menaldri lunkent eller varmt. Skulle noe varmes eller lunkes, så skulle det enten være kokt vann som ble lunkent eller så varmer vi kaldt vann fra springen. Sånn er jeg opplært. Så vi koker vann som skal varmes og kaldt vann har vi bruk for til å jevne ut kokt vann, da tar vi det kalde vannet rett fra springen. Men jeg ville ikke laget en mme-flaske, dersom jeg brukte det, på lunkent vann fra springen. Men, altså, kokt vann, blandet med kaldt vann fra springen som har rent litt, det gir jeg med glede min lille venn som er nærmere 6 mnd enn 5,5 nå, sukk....
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 Jeg mente trossalt at vannet skal være kaldt fra springen og varme det opp da... Jeg skrev ikke noe om å tappe varmt vann og blande? Hmmmm
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 Jeg koker vannet, er så lite jobb med det att... Koker ikke flasker lenger. Sluttet med det når hun var 5,5 mnd. Nå er hun snart 7 mnd:)
Trulte76 Skrevet 1. februar 2009 #9 Skrevet 1. februar 2009 ok..så det vil si jeg slipper å koke opp vann for så å må avkjøle det når han skal ha grøt? eller flaske når jeg må gi han det? Min er 5,5 mnd og jeg koker flasker og vann til grøt/flaske enda jeg. Er ikke ofte han får flaske da, men likevel.. Så det er bare å varme opp vannet istedet? Er jo mye enklere da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå