Gå til innhold

Er det farlig for ungen hvis....

Anbefalte innlegg

Skrevet

han drakk av en annen unges/voksens juiceboks ? en venninne av meg sliter med nervene, og såg ikke at ungen sin løp bort til ett annet bord og drakk av noen andres juiceboks. så eg spør for hennes del, så eg kan få roet henne ned litt. er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei

med mindre hun/han har smittsom munnherpes eller noe...

litt forkjølelses basselusker kanskje?

nei, ser ikke noe farlig ve ddet

Skrevet

nei, det vet jeg jo selvfølgelig ikke, men regner jo ikke med det hvis det var ett lite barn som hadde drukket av den.

hun tenker mer på farlige virus hun da.....

Skrevet

tenk på alt barnet tar på i løpet av en dag og hvor mange ganger barnet tar seg i ansiktet/munnen etc...

i barnehager osv slever barn på leker, stapper ting i kjeftn osv...

så litt drikke derfra kan ikke skade mer enn vanlige hverdagslige ting...

Skrevet

Sånt kan skje den beste, unger er kjappe og ser man bort et lite øyeblik så kan de rekke mye rart!

Det går nok helt fint med ungen, som nevnt over her så er det sjelden noe verre enn en forkjølelse eller omgangssyke som smitter.

Hvis du tenker på farlige sykdommer som HIV etc så smitter det ikke av å ta en slurk av noens juice.

Munnherpes er en plagsom og forsåvidt også smittsom sykdom, men det er veldig lite sannsynlig at barnet har blitt smittet. Smitte kan teoretisk skje hvis personen som eide juiceboksen er bærer av herpesviruset OG hadde utbrudd akkurat på det aktuelle tidspunktet. Men selv da skal det mye uflaks til. Og herpes er i allefall ikke farlig da, selvom det ikke er noe man ønsker seg å bli smittet av.

Selvfølgelig finnes det jo noen sykdommer som kan smitte og som kan være farlige, f.eks hjernehinnebetennelse. Men det er ekstremt liten fare for at barnet har blitt smittet av dette og ingen grunn til noen uro rundt dette synes jeg.

Skrevet

tusen hjertelig takk til dere alle som har tatt dere tid til å svare på innlegget mitt. hun sier og tusen, tusen takk...no er nervene hennes roet ned ti hakk hvertfall :) nå får hun sove godt i natt og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...